Hvor blev de af !

Jeg syntes det er meget lang tid siden at vi har hørt noget fra Njord Jsø Zep m.f. er de mon blevet trætte af mig eller LDS.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren den 15-05-2009 22:59
Jeg syntes det er meget lang tid siden at vi har hørt noget fra Njord Jsø Zep m.f. er de mon blevet trætte af mig eller LDS.


Ja, mon det er det første eller sidste

Det er nok ikke dig håndværker, men i perioder har man bare ikke tid til LDS.dk, idet man også skal ud og afprøve projekter på egen hånd....
Jeg sidder måske nok lidt for meget ved den her pc, faktisk mindst 5 timer om dagen, det jeg dog selv kan blive erieteret over er at finder jeg et spændende emne, kan jeg sidde til jeg knalder hovedet i tastaturet. Egentlig kunne jeg jo bare lukke og genoptage det næste dag.
Hvor er det hyggeligt at blive husket  Tak Håndværkeren!

Jeg har også perioder, hvor jeg sidder fast ved skærmen. Men lige for tiden laver jeg rigtig meget væk fra tastaturet og når så ikke hele vejen rundt... (stamgæst for mange steder ). Der bliver først og fremmest lavet have og drivhus lige for tiden, indimellem spundet garn, der bliver bagt, familien bruger også min tid osv. Men savner du mine ævlerier for meget, så kig ind på min hjemmeside, som også forsømmes lidt - men dog alligevel...

Jeg vil lige futte lidt rundt og se mig om
Aj altså der skulle jo lige en pæn blomst med
Hej Zep.
Jeg er også igang med haven, når ryg og ben vil det, det bliver da til et par timer hver dag inden jeg må kravle ind og sætte mig igen. Sidste år fik jeg traktorfræses 100 m2 af min kæmpe græsplæne (ca. 800 m2) stykket blev derefter fræset igennem 8 gange med min lille eldrevne fræser (fræse bredde 35 cm.) jeg fik sat hegn om så hunni ikke tror at det er stedet hvor hun skal udøve sine entrepenør evner, hun har et stykke på 200 m2. hun må grave lige så tosset hun har lyst til i. I år er det så blevet fræset igennem 4 gange og jer har sået alle mulige grønsager, jeg havde også et kæmpe stort sammen groet rabarber bed, der skar jeg 10 gode klumper ud og plantede dem i min nye urtehave.
Så nu bliver det spændende og se om jeg stadig kan det der "skrammel"

V.h.  Håndværkeren
Annonce
Håber du får al mulig held med køkkenhaven! Grønsager lige fra jorden er lige en lille smule bedre end de købte. Men det er også hårdt arbejde jo. Jeg har droppet det i flere år pga sneglene. Men i år bliver der dyrket lidt i kasser i gården, fordi jeg ikke rigtig kan undvære det og sneglene har været slået en del tilbage siden "tørken" sidste år. Lige nu har jeg to kasser salat, der skal tyndes ud  Jeg smed en træhavestol ned over den ene fod igår, så jeg humper rundt idag (idiot Zep). Men jeg satser alligevel på at få plantet tomaterne i drivhuset idag.

Har du overvejet efterafgrøder, når du når til at have høstet? I drivhuset har jeg Feldsalat vinteren igennem (får lov at så sig selv). Så er jorden ikke bar og frøukrudt har sværere ved at få fat, foruden at jorden ikke ligger brak, men bliver bearbejdet af rødderne vinteren igennem. Hvis vi får endnu et godt snegleår, så overvejer jeg at få fræset et stykke sidste på sommeren og så Honningurt i, så jeg evt. kan lave lidt køkkenhave næste år.

God arbejdslyst og fornøjelse!
Hvordan går det med køkkenhaven?
Skrevet af Zephirine på 18 jul 2009 11:51
Hvordan går det med køkkenhaven?
Den ene halvdel blev ikke til noget, frøene ville ikke spire, og så gik der dræbersnegle i den del. Jeg har faktisk lige fjernet det hele i fredags med min buskrydder, det var blevet til en urskov af ukrudt. Den anden halvdel går det fint med, alle radisserne er høstet og for størstedelen af dem afleveret. Gullerødder pastinakker kålroe og rødbeder har det fint og vokser sig store. Så er der lige en lang række ærter som er ved at tage form, jeg også høstet rabarber to gange i år, og som det ser ud nu kan jeg snart høste igen.
Så jo det går rimeligt. Men jeg bliver nok nød til at lave højbede med snegleværn hvis jeg skal fortsætte, jeg kan fjerne mindst et kg. snegle hver aften og hver morgen. Utroligt som de myldre frem.

Det er da ikke så ringe  Lige bortset fra sneglene altså
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis