Rystelser i rattet

Har et problem med min bil. Den ryster periodisk i rattet , ved hastigheder over 120 km/t. Bliver kraftigere jo hurtigere jeg kører, og pludselig som det kan komme, kan det forsvinde igen. Har prøvet en masse, som afbalancering, sporing, og senest et nyt sæt dæk. Tror dog ikke det er manglende sporing som har slidt mine gamle dæk bølgeformede, men de rystelser jeg omtaler. Det passer selvfølgelig med at hver gang jeg er på værksted, opstår det ikke, og derfor vil de ikke kigge på bilen. Har lige købt dæk til 5.000 kr, og de vil jo også blive slidt hurtigt, når bilen ryster så voldsomt. Det må vel være noget i styrtøjet? Har været hos Seat, men når de prøver bilen opstår det selvfølgelig ikke. Håber på nogle professionelle bud fra folk herinde. Mvh.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er især dine bagerste støddæmpere, der er helt finito. Det passer fint med den bølgeformede slitage på de gamle dæk.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm:

Også selvom bilen kun er et år gammel? 42.000 km

Har selv tænkt på støddæmpere, også fordi det kun er periodisk, (hvis der var slør i styrtøjet ville det vel ryste konstant), så måske nogle bestemte vibrationer i vejen som fremprovokere det? Skal også lige sige at problemet har været der fra bilen var ny, så måske kan de have været defekt fra fabrikken, hvis det da er problemet.

Har prøvet at trykke hårdt ned i bilen i alle sider, og den hopper kun 1 gang op, og så står stille.
Nu skrev du ikke noget om, hvilken bil det handler om.
Men så er det da i højeste grad mere en garantisag!! Har du gemt det bølgeformede gamle dæk som dokumentation.
Men i øvrigt kan en støddæmper fint være defekt fra fødslen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er en Seat.

Men nej, har desværre ikke gemt dækkene, de blev hos dækmanden.

Men må bare få skiftet støddæmpere så, ellers skal jeg jo bare ud og have nye dæk om ½ år igen.

Er det så at finde ud af hvilken det er, eller skal jeg bare få skiftet alle samtidig? Har set et sæt til knap 2.000 kr, hos www.nv-autodele.dk
Du skal altid skifte begge støddæmperer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

meld dig ind i SEAT klub danmark der er der rigtige mange SEAT fan. kør ikke på michelin på en seat maloya, vredestein, continenta ikke noget v mønsterl
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis