2 lag gips

Hej

Har netop lavet en væg med 2 lag gips, (a1, 90x240cm, cc. 45cm) med en halv plades forskydning. Havde dog problemer med at skruerne i 2. lag på midten, over langkantsamlingen på inderste lag, nemt gik igennem pappet. Jeg andvender en DeWalt gipsskruemaskine med dybde stop, og de andre steder jeg skruer i, i 2. lag er der ingen problemer.

Skruerne vil selvfølgelig prøve at trække pladen længere ind, da der er undersænkning i 1. lag, er der nogle som har nogle gode tips til hvordan jeg undgår at skruen ikke bryder igennem pappet uden dog at skulle have fat i en alm. skruemaskine for hver skrue?

\\ n.c.

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
well jeg valgte bare at skrue dem i med en alm skruemaskine så kan man bedre selv styre det, og det har jeg gjort på omk 200 kvm gipsplader uden problemer, du kan evt købe sådan en bit med stop på til gipsskruer.

hvis pladerne har fået bare en smule fugt kan katonen være ekstremt skrøbelig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har stadig 6 vægge to go (70 kvm), men jeg har allerede sat første lag op. Kan selvfølgelig hurtig lægge et lag grovspartel på undersænkningen i første lag - alternativt skrue i med "manuelt" stop.

 

Vend det inderste lag plader om, så har du ikke det problem.

Men generelt kan de også nemt skrues i uden problemer med en gipsskruemaskine, så længe dyben er indstillet korrekt.
eventuelt spartle det første lag, det behøved ikke at være pænt bare der ikke er for tykt lag på, det løser også problemet, men kræver da lidt ekstra arbejde

Morten Rytman

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Overvejede det med spartel, men har fundet en tilfredsstillende løsning ved at skrue skruen i yderligt i den bagved placeret lægte, så kan den yderste gipsplade presses knap så meget ind iforhold til hvis jeg skruer præcist i centrum af den bagvedliggende undersænkede spartelkant.

Håber i forstår :o)

 

ja :-) man skal bare skrue lidt forskudt for midten,hvis ikke man har en maskine med et ordentligt stop på.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Alle gode håndværkerer, kan altid finde en ok løsning. Uden at det går ud over det håndværksmæsige.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også