Hængsler loftlem

Hej

Jeg skal have lavet en loftlem, hvor hængslerne skal sidde på
loftsiden, sådan at de ikke er synlige.

Er der nogen som ved om nedenstående hængsler kan anvendes?

På forhånd tak for svaret.

Hilsen
Johnny

<form> name=productform action=/indkoebskurv/1/124137299614637/ method=post> 
 
 
</form>
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det jo et køkken låge hængsel.

Jeg tror ikke den kan holde lemmen oppe selv, hvis det fordi du ikke vil ha synlig lås. 

Men de skal sikkert nok holde, hvis ikke du vil ha en stige monterede på lemmen..!

Jeg har aldrig set det før, så det må komme an på en prøve..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Jeg håber ikk jeg spamer din tråd, for det er ikke hensigten. Jeg er selv på udkig efter lign. så du må meget gerne vende tilbage når du har fundet løsningen. Jeg selv vil gøre det for at få en større lem. Alle dem jeg kan finde har samme standardmål som er størrelse smal. Kunne godt tænke mig en i nærheden af 90cm eller større.


 

Hvad med at købe en af de billige lemme der ind imellem er på tilbud? Så har du en skabelon for opbygningen, og du kan bruge hængslerne til din egen model. Så har du også stigen med beslag med.

Christian
Har selv købt en færdig loftstrappe i Slivan til 2300 kr, på 80x120. Den var relativ nem at installere (jeg var alene om det) og så har den isolering, tætningslister, trappe og det hele, rigtigt dimensioneret hængsler. Den har fjedre i som kan tilpasses til at give en fornuftig mængde modstand når den skal ned og op, således at den ikke "falder" ned når den åbnes.

Bevares, der skulle der laves lidt tilpasninger for der er altså 92 cm mellem mine spær, men den sidder flot nu.

Hvis du vil absolut vil lave selv, vil jeg foreslå at tage forbi en Silvan og kigge på deres udstillingsmodeller, for at se hvordan de er bygget op.

Rettelse: PS. Hængslerne sidder på loftssiden, og er ikke synlige.

Mvh You Can Do It!

Sådan en har jeg også installeret på et tidspunkt. Alletiders investering!
Ifølge monteringsanvisningen monterer man midlertidigt et par brædder på tværs af undersiden af hullet.
Dernæst går man op på loftet, lægger lemmen ned i hullet, så den hviler på nævnte brædder, og skruer lemmens karm fast i siderne.
Så er det jeg spørger: Hvordan kommer man så ned fra loftet igen?
Lemmen åbner jo nedad! :-)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?

Så er det jeg spørger: Hvordan kommer man så ned fra loftet igen?
Lemmen åbner jo nedad! :-)

Du ringer til en ven

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af HansW den 07-05-2009 12:58
Sådan en har jeg også installeret på et tidspunkt. Alletiders investering!
Ifølge monteringsanvisningen monterer man midlertidigt et par brædder på tværs af undersiden af hullet.
Dernæst går man op på loftet, lægger lemmen ned i hullet, så den hviler på nævnte brædder, og skruer lemmens karm fast i siderne.
Så er det jeg spørger: Hvordan kommer man så ned fra loftet igen?
Lemmen åbner jo nedad! :-)


Det fordi du kun skal montere karmen, hvis det skal være helt rigtig, nogle gange er lemmen længere nede end karmen, og så vil listen du skal sætte på karmen jo side skævt, hvis det lemmen der flugter med loftet..!

Go ide CVI kommmer med der.. det har jeg sku da aldrig tænkt over.. man kan lave meget lem selv for de 2500 ekstre en i specil mål koster.

Men Kaul, hva er grunden til du ikke kan bruge en alm. standart loft lem ??

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis