Glasfiber

Hej:

Er der nogen som kan hjælpe mig medt godt råd om, hvordan jeg får sorte striber af glasfiber.
Det drejer sig ganske vist ikke om en båd, men en trailer, men problemet er vel det samme.
Jeg har hørt, at wienerkalk kan bruges. Er det rigtigt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Det er ikke glasfiber der er på overfladen, det er "gelcoat", som er det man smører i formen inden man støber glasfiberen.

Du skal købe det produkt der hedder Hempel Boat Rubbing, et glimrende produkt, som også tager diverse ridser. Bagefter skal du bruge Hempen Boat Polish, og til sidst skal du bruge noget voks. Det er 2 dyre produkter ca. 200 ialt, men du kan også bruge det til bilen, hvis den har fået en lille ridse, eller på køleskabet osv.

Husk at du skal vaske traileren i vand og sæbe inden behandling. Og så skal du også huske at du skal gøre det på hele traileren, da det fjerner ALT snavs.

Kan købes i enhver bådudstyrsforretning.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 19-06-2002).]
Et billig og effektiv middel er den rensecreme man bruger til glaskeramiske kogeplader den købes i alle supermarkeder/købmænd.

M.V.H Kurt V
Hej.

Den med wienerkalk er faktisk også OK, men jeg ville hellere bruge et produkt, som er lavet til formålet. I Hempels produkter er der bl.a også petrolium, som er godt for gelcoat. Wienerkalk og sprit udtørrer gelcoaten. Efter Leth viste den med wienerkalk, er der nogle på "vores havn" som har fået småridser af at prøve blandingen.

Den med rencecremen duer ikke, det er det samme som skurecreme og det er ikke godt, da de "småsten" der er i kan ridse. Hvis du skal bruge noget "husholdningsagtigt" så brug tandpasta og vand.

Forresten : Er det naboens bil du har ramt, så du har fået dine sorte striber? Er det bevismaterialet du skal fjerne? :-)

Mvh
ThomasB
Hej:

Tak for de gode råd. Jeg vil forsøge med det produkt fra Hempel.
Nej, jeg har ikke ramt naboens bil. Det er en combi-camp jeg har købt, som har nogle sorte striber.
Jeg går ud fra at kassen er lavet af glasfiber, det ligner i hvertilfælde. Men ellers akder en omgang rensning vel ikke.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Oxalsyre ta'r misfarvninger på top & gelcoat.husk og give voks bagefter.

Hilsen Svende
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis