Metaldetektor til brug under vandet?

Jeg skal søge efter noget under vandet. Og for nu ikke at skulle rode rundt i bunden af en temmelig stor sø, så kunne jeg godt bruge en metaldetektor (minesøger).

Hvordan er det lige man bygger sådan en fætter? Jeg regner med, at de mest smarte vil være en optisk meldeanordning på den, noget i stil med en pære, der lyser mere eller mindre.

Max dybde vil nok være omkring de 25 meter, dvs. max tryk på 3,5bar.

Forslag modtages gerne.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor følsom skal den være? I mine øjn ville det nemmeste være og købe en alm metaldetektor, og så dele den op så sencordelen er under vand i en vandtæt beholder, og så koblet sammen med ledning til resten, som så er over vand, det burde da kunne lade sig gøre

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Skrevet af ckdk88 den 28-04-2009 20:32
hvor følsom skal den være? I mine øjn ville det nemmeste være og købe en alm metaldetektor, og så dele den op så sencordelen er under vand i en vandtæt beholder, og så koblet sammen med ledning til resten, som så er over vand, det burde da kunne lade sig gøre


da ikke på 25 m så han siget :-S

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Den skal være ret følsom, sådan da.
Lige pt. har jeg en "elektronik-gut" til at kikke på mulighedne for at lave et "Magnetometer". Sonden herfra vil jeg hænge ud over bagenden på en lille gummibåd (ingen metal ;) ) og så langsomt ro over det område jeg ønsker at afsøge.

Desværre kender jeg ikke den pågældende sø endnu, så om søgedybden er 2meter eller 20meter vides ikke. Så derfor mener han (elektro'en) at magnetometret vil være bedre.

" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis