hyler ved bestemte omdrejninger!!

Hej jeg har lige monteret en anden brugt motor. Den hyler mellem 1200 til 1500 omdrejninger. Der over og der under er der ingen ting. Hyletonen er der også kun når  den er i gear og kun i fremadgående gear. Jeg har en SD 20 drev monteret. Med den gamle motor på 13 hk var der ikke nogen hyletoner. Den nye motor er på 27 hk.
Er der nogen som har pråvet noget ligende??
Det skal siges at jeg har skiftet remmene, og det er ikke dem som hyler!!
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da også rode dig ud i problemer! Troede du havde nok med din bil! :)
Men måske skulle du fortælle, dem som ved noget om dette, hvad det er for en motor, benz eller diesel osv!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo jeg har nok gang i for meget, men indimellem prøver jeg på at holde mig i ro, men det er svært!.

 

Jeg havde en yanmar 2gm (13HK) diesel før og nu har jeg så fået en en brugt yanmar 3gm diesel (27HK).

Vi har selvfølgelig fået en støre skrue 16/11 3 bladet fast skrue. Før havde vi en 2 bladet.

Hyletonen  stater ved samme omdrejninger fornemmer jeg, og hyletone går så væk igen når den får mere gas ( nok plus 500 omdrejninger).

- noget jeg tænker over er, om vi ikke har fået kablerne til gearne monteret korrekt, men jeg synes bare når jeg nu både kan sætte den i frigear, bak og frem uden problemer. Burde det så ikke være ok?

- Jeg ved godt, at hk jo nærmst er fordoblet, men den er jo beregnet til det, altså drevet  

Jeg har prøvet, at tage en slange op til øret og sat den anden enden forskellige steder på motor drev mv.  Jeg kan simpelhen ikke stedsætte hyletonen. Det kunne godt bare være nogle svingninger, men når jeg skubber til motoren mens de er der ændre de sig ikke.....
- jeg har fået at vide at hvis man presser motoren måde at være spændt på i motorbeslaget i forhold til drevet kan det give svingninger, men burde hyletonen så ikke ændre sig når jeg skubber til motoren.
M.V.H
alte


<p>&#160;</p>
ps: Jeg sejler i grinde på 8 år, det er bare sagen!!
alte

<p>&#160;</p>
Det lyder nøjagtigt som skruesang.

Det problem havde jeg sidste år.

Det er skruen der laver en syngende lyd ved bestemte omdrejninger.  Omdrejningsintervallet flytter sig alt efter om man sejler i modstrøm eller medstrøm. Når båden lå stille ved bådpladsen og var ffortøjret, og skruen blev sat i gang med de samme motor omdrejninger, så var der overhovedet ingen mislyde. Altså opstod problemet kun når båden var i bevægelse gennem vandet.

Snak med John Gordon ved Korsør Propeller. Han ved hvad der skal gøres. Er det en ny skrue der er købt der, udbedres det uden beregning.
Annonce
det er mange gange at der er måden at skrygen slipper vandet der er problemet det giver vibresoner gennem akslen jeg har det samme probleme når jeg bagger med min skruge der fik jeg det råd at senne den til rep. men det koster så jeg finder mig i at det hyler ved de omdreninger. lidt hurtiger eller langsom
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Jeg har købt skruen hos løkkesmeden i løkken. Det var en brugt han havde til at ligge så ham må jeg lige have en snak med. Sådan noget med skruen mv. har jeg slet ingen forstand på. det ville jeg aldrig have tænkt på at det kunne vær den der lave tonen.

Jeg har jo været ude at sejle lidt i alle retninger og jeg har også ligget ved broen med samme omdrejninger, uden at hyletonen går væk. Jeg har ikke sejlet ret meget for jeg ville jo lige finde ud af om det var et stor problem jeg havde! før jeg tog på en længer tur i båden.
M.V.H
alte

<p>&#160;</p>
Hej nu har jeg været ude at sejle en times tid. Der er godt nok kommet noget mere skub i den med de 27 hk! Den sejler også fint. Hyler som jeg har nævnt, men løkkesmeden mener helt bestemt, at det kan klares med at rette skruen til, hvilket jeg vil gøre til vinter.
Tak for snakken omkring dette problem, det er rart at høre andres mening.
Alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis