Oliebehandling

Min kære kone skulle hjælpe og overraske mig, når jeg kom hjem fra Sverige..........resultat - hun købte en udendørs olie og behandlede de hylder, som hun nu mener, at jeg kan sætte op i entreen. Spørgsmålet er så, hvilke konsekvenser det har, at der er brugt en forkert olie? og hvad vi eventulet kan gøre ved det? 

Ser frem til jeres svar :-)

Bangsbo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er det der er forkert ved olien? Hvis du er bekymret for fungicid og anden kemi tror jeg ikke det er det store problem når det "bare" er nogle hylder.

Det havde været værre hvis hun havde brugt indendørs olie til noget der skal bruges udvendig. Hvis du vil gøre noget ved det kan en løsning være trærens og slibning, men jeg ville nu foreslå at du bruger din weekend til at nyde det gode vejr i stedet:)

Tak for svaret

Bekymringen går på kemien, selvom det kun er 2 hylder på ca 140 x 40..........men det skulle da passe mig helt forrygende at nyde det gode vejr i stedet for trærens og afslipning.

Jeg tror ikke du behøver at være bekymret. Du kan jå lade dem stå uden for (overdækket) en uges tid, til de er dunstet af.

Venlig hilsen

Jens

Ja - hvis bare det var længe nok. Da fungiciderne er hormonforstyrrende stoffer ville jeg ikke selv have dem indenfor - men det er så osse kun fordi jeg har børn i huset.
som bralle og æblebjerg siger: intet problem.

eneste store forskel på udendørs og indendørs olie er fungicider og pesticider.

selvfølgelig skal man ikke kværne en ½L havemøbelolie, men tror ikke du bliver syg fordi der kommer olie på 2 forholdsvis små hylder.
tænk på gori/pinotex osv. der er også fungicider i, men dem må du gerne bruge til at male dine vinduer både inde og ude.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også