Asbestfri Eternitplader

Svar på dette spørgsmål 
Jeg har et gammelt tag på mit sommerhus. Oplagt i 1989, B6 bølgeplader, uden asbest forstås.
Faktisk har det været så dårlig at det burde have været skiftet forlængst. Det er noget nedbrudt, men har været holdt (delvis) tæt ved enten udskiftning af nogle plader, isprøjtning af silikone i div revner og huller samt lidt glasfiberarmeret maling hist og pist.

Reelt mener jeg at Eternitfabrikken burde forære mig et nyt tag, helt eller delvis.
Bla. fordi jeg kan huske noget om at plader af den årgang på et tidspunkt blev erstattet uden vrøvl.

Er der nogen der har erfaring for eller kendskab til om det er en mulighed?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må jeg sige ja til, men du kan godt droppe ideen med at få eternit fabrikken til at erstatte det. Min Gamle ven havde samme problem med tagpladerne, for det første tog det 5 års tovtrækkeri og da de så endelig ville erstatte det, var det med den betingelse at de skulle have enterprisen på oplægningen. Altså håndværkerene som min ven skulle betale for oplægning af nyt tag. Vi havde selv lagt det op, det er trods alt næsten 400 m2 det drejede sig om.
Han valgte så en anden løsning.
Tak for dit svar

Mit spørgsmål er foranlediget af at jeg for en 2-3 år siden fik fortalt af en tømmerhandler at Cembrit var til at tale med mht. kulance-erstatning.

Endvidere er jeg bekendt med at en husejer fik leveret nye plader gratis sidste år. (Hvor de gamle var ca. samme årgang som mine)

I begge tilfælde er det formodentlig fordi Cembrit gerne vil have at deres produkter kan ses i landskabet og for at reparere på helt igennem dårlige ry firmaet pådrog sig, teknisk og erstatningsmæssigt, i forb. med asbestpladeskandalen.

Så det jeg er ude efter friske eksempler på at der givet kulanceerstatning for tagplader hvor husejeren ikke har noget juridisk krav. Således at jeg har disse eksempler at referer til.

Jeg håber altså på ”imødekommenhed samt optræden uden smaalighed” altså kulance fra Cembrit.
Mine tagplader er ca. 15 år gamle de er lagt på af tidligere ejer. men de er flere steder forvitret og jeg har også lappet dem med silikone nogle steder. jeg vil kontakte Cembrit og høre om de ikke syntes jeg skulle ha et nyt tag.
skriver videre i denne trå når jeg har talt med dem. jeg vil også gerne høre om jeres erfaringer hvis i kontakter dem.
Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Tak for dit svar.

Nu er vi fremme ved noget af det rigtige.

Når man intet retskrav har, men kun kan håbe på kulance, gælder det om at have gode argumenter og helst mange af dem.

Dine plader er 15 år gamle. Så er de ikke så langt fra at være omfattet af den 15 års garanti som Dansk Eternit A/S introducerede d. 1. maj 1996.

Jeg håber at du får et godt svar fra Cembrit.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også