Acc problemer med Maxi P med K motor

Har sat en maxi p i stand for min kæreste.

Det er som sagt en P model hvor der er sat en K motor på, men stadig med en firkantet karburator på, som har læst mig frem til at skulle høre til P motoren.

Problemet er at den trækker meget skidt og slet ikke uden choker og den kan ikke tage bundgas uden at dø.

Mener at have nørdet mig frem til at den får for lidt. P modellen er vist ikke dysset så højt som K modellen.

Alt vedr benzin tilførsel er nyt. Alt indmad i karburatoren er nyt,  og nålen er sat som jeg har læst mig frem til skulle være rigtigt....
Motoren er ikke tunet på nogen måde og tandhjul er standard.

Mit spørgsmål er så om der skulle sidde nogen med viden om hvordan en firkantet karburator skal dysses til en K motor....????
For det ville være fedt ikke at skulle handle alt for mange dyser for at prøve dem en af gangen....

På forhånd tak...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men inden du går igang med nye dysser, prøv så at hæve nålen et hak.
Så vil mit næste forslag være at du skal tjekke dit luftfilter, det kunne nemlig også være der fejlen ligger. En totakts motor skal have en forud bestemt mængde luft, får den for meget luft bliver blandningen for mager, får den for lidt bliver den for fed. I dit tilfælde kunne det være at den får for meget luft så du er nødt til at have chokeren på for at den får en bedre blandning.
Luftfilteret er helt nyt...max kørt 200km....
Det havde jeg nemlig skiftet....
Er de også ens til de to modeller, jeg kan forstå på dig at det ikke er original motoren du har sat i. Nå det skulle vel heller ikke have den store betydning, de er jo begge på ca. 50 ccm. Og ellers må du tjekke om tændningen står rigtigt, det er mit sidste bud.
Annonce
Du siger at symptomet er at du gir fuld gas, men den så dør hen. Det er udelukkende hoveddysen der skal spille ind her, så det er der dit problem ligger. Den er alt for lille. Der er ikke noget sted eller nogen person der kan fortælle dig hvilken størrelse dyse du skal bruge, det er meget forskelligt fra motor til motor. Men kan du finde ud af hvilken dyse den er født med, så ville jeg prøve at tage den derfra, og det er altså motortypen K du skal kigge efter. (Forudsat den står som fabriksindstillet)

Nålen som du snakker om skal som udgangspunkt stå i midten så vidt muligt, og skal ikke justeres for at imødekomme dette problem, da nålen kun har effekt fra 1/2 til 2/3 gasrespons.
Hey Nicholas,

Har også hele tiden selv ment det var hoveddyssen der lavede ravage.
Jeg kan ikke huske hvor stor dyssen er, men den er som det katalog jeg havde fra Thansen foreskrev.

Men det er jo en gammel P model med en K motor og jeg tror karburatoren(firkantet) er fra P modellen og der er forskel på hvordan de to er dysset.....derfor ville det være interessant om nogen havde prøvet den kombi.

Men kører forbi vores ombevaringsrum i aften efter vagt og henter den gamle dysse og det katalog hvor jeg kan se hvordan de to karburatorer er dysset standard
Ah okay, troede det groft sagt var et P stel men med fuldstændig K motor. Når jeg før i tiden har stået med håret i postkassen som du gør nu, så plejede jeg at købe 3 dyser som jeg mener burde passe til motorens behov og så prøve mig frem derfra, hvor jeg højst sandsynligt skal ud og have en 4. dagen efter, men så passer denne. Fx hvis den har dyse #60 nu, så prøv dem der er nærmest #70, #75, #80 eller evt lidt højere spring. Du kan jo altid gå hen i butikken igen bagefter og bede om at få pengene tilbage for de andre, sålænge det ikke kan ses at de har været brugt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis