Varme løsning i nyt hus

Hej Alle,

Nå nu står jeg i den situation at jeg undersøger udgifter og løsninger til det hus vi gerne vil bygge.

mit spørgsmål går op varme på første sal

huset er et 1½ plans hus og der vil være gulvvarme i stuen etagen men er det ikke også muligt at lave gulvvarme på 1 salen? eller er det så meget besvær at man slet ikke gidder det?

nu da vi selv tegner huset og hyre folk til det der skal laves er der så et maksimum til isolering der mener jeg at jeg jo kunne putte 200 mm rockwool i mine væg mellem gasbeton og murstens ydervæg og 400 mm flamingo i gulvet eller skal man putte mere i nu man kan?

mit mål er at få huset så langt ned i energi som muligt nu da jeg regner med at blive boende der til jeg dør :)

jeg håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål

Lars Uth

hvis nogen har efaring med at få muret yder mure vil jeg meget gerne høre de priser i har betalt pr m2 eller pr sten.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er ikke så besværligt at lave varme på 1.salen
Så ville klart lave varme i gulvet nu jeg var igang.

hej med hensyn til at få huset ned i ener gi ville jeg lave et træskellet og så bruge 350 mm isolering mellem murstenen og dampspæren og så der efter uden på dampspæren sætte et stål skellet til gips så er du fri for at dampspæren bliver brudt af el og vvs. med hensyn til gulvvarme skal du tænke meget over hvor store rum du har og hvor højt der er til loftet.
hvis du vil have genvex eller ligende ville jeg ik lave gulvvarme i huset ud over på badeværelset.
MVH. Ole
Du skal nok overveje at tegne et grund rids af dit hus og derefter få hjælp af nogle af alle de meget kloge mennesker der er i dette land. Men vær opmærksom på at det er et godt marked for sælger det er svært for os andre at være sikre på man ikke køber katten i sækken.

Du kan faktisk lave et hus der er så godt isoleret at det er passivt uden tilførsel af varme overhovedet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du skal vist sætte dig grundigt ind i de krav der bliver stillet til byggeri i dag. reglerne skal følges. evt. alliere dig med en et firma der kan yde eksperthjælp.
hvorfor ikke 400 mm. på loft, vægge og gulv.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis