lakering

hej vil lige høre om det er nogle der har god erfaring med lak på mahogni , har 2 døre der ikke kan holde  en hel cersong uden og skalle af ,hvad skal der bruges vil jeg høre om .mvh møjsi

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for en lak du bruger.. Og hvor mange lag har du lagt?
Træet skal være slebet fuldstændigt rent for gammel lak.

Jeg er ved at prøve en lak der hedder Coelan som er en tysk lak. Den har ca. 30 år på bagen i tyskland og de siger at den holder typisk 10 til 12 år i danmark. Men den skal grundes og så skal der ca. 12 lag på.
Du kan læse mere om den på hellers.dk

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg tror ikke så meget på at det handler om de forskellige gode lakker man kan købe til både. Det er hårdt og langvarigt arbejde: (Lakere -> slibe > støvsuge - > aftørre for det sidste støv med fugtig klud -> tørre) - alt dette sådan cirka 10 - 12 gange. Så holder det. Min erfaring er, at en sådan proces tager lige så mange dage som man ønsker lag, fordi de fleste laktyper skal tørre et døgns tid før man kan slibe. Specielt hvis det er udendørs i vort forårsklima.

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis