glasfiberarbejde

Må jeg godt have et godt råd om hvad man skal man grudig lave med glasfiberarbejde, som eksempel med at lukke tæt med trægulv og evt. pudsning og malearbejde. Hvad skal der til for at man kan lave den rigtig blanding af hærder der bruges som lim til at dække
glasfiberne. Hvor lang tid skal være tør og klar til næste behandling med pudsning og malearbejde. Hvordan kan man være sikker på at det glasfiber man kommet på trægulvet er tæt nok eller hvor mange lag glasfiber man kommer på samt lim eller hærder.

Jeg vil gerne høre fra dig snart. På forhånd tak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få fat i Hempel's "Den lille Søstærke" der står en del om rep. af glasfiber. Princippet er det samme som ved lægning af nyt glasfiber. Generelt kan siges om glasfiber at overfladen på emnet skal være rent og helst rug overflade på denne lægger du din glasfibermåtte/evt. i mindre stykker og sørger for at glasfibermåtten er gennemvædet og uden luftbobler. Luftbobler er en svaghed. Hvis du har kommet for meget polyester på emnet skal du slibe imellem hvert lag, ellers er en afrensning med acetone nok. Når du har lagt tilpas mange lag (kan også lægges vådt i vådt) vurderer du selv styken af dit projekt. Slutteligt skal der primes/grundes og males. Jeg mener det meste står i Hempel's "Den lille Søstærke". Spørg evt. om fremgangsmåden der hvor de sælger hærder,polyester,glasfiber.
Håber du kan bruge svaret....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der må vel snart komme en ny?

Erik

citat:
Oprindeligt indsendt af njord:
Den lille søstærke kan du få i enhver marine shop og hos mange farvehandlere. Ellers rekvirer den hos www.hempel.dk




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også