Stop af Lecakugler

Hellooo..

Nu er jeg ved at hugge gulvet op i baggangen. Og så er det lige at jeg kommer til at tænke på de der satans lecakugler
Hvordan får jeg dem stoppet i at trille ud  i det rum jeg skal brække gulvet op i?
De har jo en træls indstilling til det med at blive der hvor jeg mener de skal være.

Det drejer sig om en længde på ca 2.5 meter der skal stoppes.
De andre vægge er tdervægge og en der er isoleret med flamingo.

Har overvejet PU-skum. men ved ikke helt hvordan jeg skal hælde det ned. En masse små huller?

Pft.
Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Næstformand

Kan du ikke skære et par spor med en vinkelsliber,  med ca. 2 - 3 cm i afstand og så hugge det op så du har en rille. ?

For hvis det er leca så vil det være lettere at blande cement og vand til du har en meget tynd vælling, svarende til konsistensen af fløde, og så hælde en god mængde i revnen så vil dit leca hænge sammen som en lecablok.

Jeg tror ikke du kan få pu-skum til at "kravle" rundt mellem alle de lecanødder.

M.V.H.
Georg Gearløs

Ups......jeg kom til at tænke på at

Det kan være jeg har misforstået noget, jeg gik ud fra at det var leca under nogle tilstødende gulve du var bange for ville komme ud, men er det dine vægge så er det nok bedre at bore en række huller istedet for en rille, og så må du hælde blandingen i en tragt med en slange på.

Dine vægge burde stå på sokkel både udv. og indv. så skulle lecaen jo ikke kunne komme ud.

Men det kan være jeg er helt rundt på gulvet i misforståelser.

M.V.H.
Georg Gearløs

Hvis det er i væggen ville jeg bare lade det løbe ud. Og få blæst mineraluld ind istedet. Det isolerer dobbelt så godt.
Og lecakuglerne kan du jo blande i betonen som fyld. Jeg har f.eks. støbt fundament til haveskur med lecakugler istedet for sten.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Dengang de lavede huset, lavede de en sokkel hele vejen rundt. Altså udvendigt. Derefter hældte de lecanødder i og så beton ud over hele.
Der er ingen sokkel under nogle af de indvendige vægge. Kun der hvor jeg selv har støbt!!
Hele taget hviler på ydervæggene der kom som "samlesæt", dvs. ingen af de indvendige vægge er bærende.

Måske skærer jeg en rille og møger en aluplade ned. Så er der da nogenlunde styr på dem til der kommer flamingo ned.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden den 03-04-2009 15:49
Dengang de lavede huset, lavede de en sokkel hele vejen rundt. Altså udvendigt. Derefter hældte de lecanødder i og så beton ud over hele.
Der er ingen sokkel under nogle af de indvendige vægge. Kun der hvor jeg selv har støbt!!
Hele taget hviler på ydervæggene der kom som "samlesæt", dvs. ingen af de indvendige vægge er bærende.

Måske skærer jeg en rille og møger en aluplade ned. Så er der da nogenlunde styr på dem til der kommer flamingo ned.

Næstformanden
Hallo igen

Det vil altså sige at dine indervægge står direkte på gulvet ikke?

Hvis det er sådan så ville jeg forsøge med at enten bore nogle 20-25 mm huller i 45 grader eller skære en rille også i 45 grader ind under væggen, også hælde det tynde pladder i som jeg har omtalt tidligere (også kaldet svummefix) jeg har selv brugt det før på utilgængelige og ufremkommelige stedder med et godt resultat. 

M.V.H.
Georg Gearløs
Annonce
Næstformanden skrev den 02-04-2009 21:41:23

Hellooo..

Nu er jeg ved at hugge gulvet op i baggangen. Og så er det lige at jeg kommer til at tænke på de der satans lecakugler
Hvordan får jeg dem stoppet i at trille ud  i det rum jeg skal brække gulvet op i?
De har jo en træls indstilling til det med at blive der hvor jeg mener de skal være.

Det drejer sig om en længde på ca 2.5 meter der skal stoppes.
De andre vægge er tdervægge og en der er isoleret med flamingo.

Har overvejet PU-skum. men ved ikke helt hvordan jeg skal hælde det ned. En masse små huller?

Pft.
Næstformanden

Hej jeg ved godt opslaget er gammel men giver det en chance.

 Jeg er i gang med at lave nyt badeværelse og står i samme problem. Huset er lavet på helt samme måde ( støbt også er væggene lavet til sidst) 

hvad er du kommer frem til at gøre? Jeg havde tænkt om man kunne banke gulvet op, også sætte en plade ned mod væggen, så de lecakugler som er i det andet rum ikke bare venter ind.  også smide en blanding der ned og håbe det kunne holde kuglerne indtil jeg har isoleret.  

Håber en venlig sjæl vil hjælpe mig:-)

- andre Forslag er også vekommende!!

Hilsen tømreren
Hej.

Jeg huggede gulvet op og skubbede en plade ned langs væggen. Derefter hældte jeg noget tyndt smadder ned på den side hvor kuglerne skulle blive liggende.
andet fik så en dags tid til at størkne, hvorefter jeg tog pladerne væk.
Det virkede det meste af vejen. Og de steder det ikke gjorde, blev stoppet med PU-skum.

Hilsen Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Næstformanden skrev den 20-03-2021 20:59:59

Hej.

Jeg huggede gulvet op og skubbede en plade ned langs væggen. Derefter hældte jeg noget tyndt smadder ned på den side hvor kuglerne skulle blive liggende.
andet fik så en dags tid til at størkne, hvorefter jeg tog pladerne væk.
Det virkede det meste af vejen. Og de steder det ikke gjorde, blev stoppet med PU-skum.

Hilsen Næstformanden
Super Mange mange tak! var lige den tanke jeg selv havde!!

- et helt andet spørgsmål er så, nu når det er samme konstruktion. Oplevede du at din væg blev “levende” - ( ved ikke lige om du har fliser på eller hvad du havde) men jeg har fjernet alle klinkerne på badeværelser og jeg kan med min finger “skubbe“ muren så den bevæger sig. ( ikke i kritisk tilstand) men er bange for at hvis jeg begynder for meget med nedbrydningshammeren i gulvet kan det løsne det gamle mørtel og i værste fald få vægen til at falde sammen eller løsne pudsen på den anden side af vægen. 

Kender du noget til det eller en mulig løsning :-)? 
Hej.

Nej. Det har jeg ikke observeret.
Jeg har et Give-hus hvor jeg har fjernet væggen mellem køkken og stue. Ellers står alle vægge som før.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis