Gulvvarme styresystem - Pettinaroli????

Hej alle!

Jeg har ikke meget forstand på gulvvarme, men vil selv lægge et Flexteam (spånplade) løsning i mit hus.

Flexteam har endvidere givet mig tilbud på et styrresystem kaldet Pettinaroli, som min VVS skal lægge.

Er der nogen, som har erfaring med Pettinaroli, eller vil man "normalt" benytte en anden leverandør. Jeg vil gerne sikre mig at jeg kan få reservedele om 10 år.

På forhånd 1000 tak!

Mvh
Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvilket system du vælger, vil du sandsynligvis ikke kunne få reservedele om 10 år. Det skyldes at udvikling i dag sker løbende og gulvvarmereguleringssystemer lever ikke så længe.
Men... Uponors systemer fungerer og de har typisk reservedele i pænt lang tid efter varen udgår.
Skrevet af vvs'eren den 31-03-2009 23:41
Uanset hvilket system du vælger, vil du sandsynligvis ikke kunne få reservedele om 10 år. Det skyldes at udvikling i dag sker løbende og gulvvarmereguleringssystemer lever ikke så længe.
Men... Uponors systemer fungerer og de har typisk reservedele i pænt lang tid efter varen udgår.


Vil det sige at sådan et gulvarmesystem som koster 8-10000kr skal man ikke regne med holder over 10år
Står nemlig selv og skal til at ha fundet ud af noget styring.
Næ - det var dårligt formuleret af mig!
Alle systemerne indeholder de samme komponenter og de går yderst sjældent i stykker hvis ellers det er reguleret ordentligt ind - dvs så telestaterne/actuatorerne ikke slides op af at køre hele tiden.
Nogle leverandører holder desværre ikke reservedele ret længe efter deres systemer udgår og det betyder, at det kan være endog meget svært at få f.eks. en ny termostat.
Jeg ville umiddelbart holde mig til Danfoss når det kom til gulvvarme regulering, de er yderst pålidelige og reservedele ville man nok ikke have problemer med at fremskaffe.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis