Udvendig digital antenne

Hej,

Idag kan jeg jo modtage digitalt signal på mine gamle antenner på taget. Der er jo en 3-4 stykker, sverige, dk, radio, osv....

Kan man ikke fjerne dem alle og udskifte med 1 enkelt antenne ? Der kan modtage alle digitale signaler ?


Thomas
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke selv pille ved, det kræver en uddannet person.

Desuden kan det ikke betale sig, da vi i 2011 skifter til parabol:D

No antenne

Daniel
IT & Auto

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service

Ja okay. Du kan prøve, men så skal du sørge for frekvensen sidder rigtig, men det er sku rigtig nok med at antenne forbindelse lukker i 2011.

 

Gå ind og kig på det under DR1's udsendelser, eller tjek antenne forbindelsens hjemmeside.

 

Daniel

IT & Auto 


Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service

Selvfølgelig kan du lave det selv, det der ændre sig i 2011 er at kodningen går fra Mpeg 2 til Mpeg 4, så det er en god ide at sikre at dekoderen du skal bruge til signalet er til Mpeg 4
Du kan saktens blive ved med at bruge dine gamle antenner, men hvis du gerne vil have ryddet op på taget, vil jeg anbefale en rundstråle antenne .
Den der er linket til er ret pebret, men kan sidde på din flagstang.
Men du kan bruge stort set alle antenner, begrænsningen ligger i hvor kraftigt signalet er hos dig, men de fleste kan anvænde en normal analog rundstråle antenne.

 

 


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Krudtmanden : Sikken noget ævl. 2011 skifter de over til DVB-T MPEG4. T står for terrestical eller jordbåret. Læses alle dem der har købt en MPEG 2 boks har nu en fin dørstopper, alle dem med MPEG2 DVB-T eller analoge tv skal ud og købe en boks igen.

Du kan godt skifte dine antenner ud.
Du skal sikkert bruge 2 antenner, en mod sverige og en mod masten der bærer dine danske kanaler, hvis du er heldig kan du nøjes med een, men så skal de ligge på linje ift. dit hus.

Har du naboer med noget der virker, så lur deres opsæt ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Ja, det er afgjort noget vrøvl, at du er nødt til at bruge en uddanet fagmand til dét.

Hvis du tilfældigvis har en glasfiberflagstang i haven, kan du montere den digitale flagstangsknop med indbygget digital antenne. Jeg har selv haft den i et års tid, og den er intet mindre end genial. Der medfølger på filter, fordeler og stik.

Du kan naturligvis også bruge den, selv om du ikke har en flagstang.

Læs evt en anmeldelse af den her www.pcworld.dk/art/9885?page=1

Én af de helt store fordele ved de digitale signaler er, at du blandt andet ikke længere vil være helt så afhængig af, at antennen har den helt præcise retning, som du var tidligere.

Bagdelen er så, at hvor vi med analoge signaler kunne se tv med "sne", hvis signalet var dårligt, vil svage digitale signaler fastfryse billedet, som hvis du ser en DVD, hvor der er for mange ridser.

Det analoge antennesignal bliver slukket allerede ved udgangen af oktober eller november 2009.

Det er en politisk beslutning, der blev taget for flere år siden, og som indebærer, at vi derefter enten skal have en digital modtagerboks tilsluttet sit tv med analog modtager. Eller have et tv med digital modtager, DVT-B, DVT-C eller DVT-D.

Til gengæld giver de digitale signaler mere plads til nye kanaler og langt bedre lyd og billedkvalitet - end vi har været vant til med de analoge signaler.

Diskussionen omkring MPEG-formaterne er noget ganske andet og mere kompliceret, som PeterR også er inde på - og det har intet at gøre med den tekniske del vedrørende slukningen af de analoge signaler.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Tak for svarene ! Jeg vidste da det kunne lade sig gøre. Skal bare ha fat i den rundstråleantenne, nu når jeg alligevel skal ha stillads op af huset, så kan det jo ligeså godt laves samtidig....


Thomas
Dumt spørgsmål måske. Men den rundstråle antenne skal vel bare sættes op så den er vandret, ikk ?

Skal der være frit udsyn, dvs. skal den op over taget ? Eller må den hænge på siden af huset ?


Thomas
Der skulle ikke være noget i vejen for, at rundstråleantennen modtager signalerne inde under taget - ligesom de gamle. Men om det går ud over signalkvaliteten kan muligvis afhængig af tagtypen, men det er ikke noget, jeg ved noget om.

Men jeg har en kammarat, som har monteret flagstangsknoppen på en rundstok på loftet, og det fungerer upåklageligt - bortset fra at AAB ufortjent tabte mod Manchester City, sidste gang jeg så tv derfra ;-)

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Nej, de gamle antenner har frit udsyn mod øst, syd og vest.

Men hvis der er signal inde fra et loft, så bør den jo også kunne hænge på en mur... men jeg kan jo prøve mig frem....





Thomas
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis