Revnede fuger i mosaikfliser

Hej med jer

Jeg har opdaget flere revnede fuger i mit badeværelse. Det er godt 2 år siden jeg satte mosaikfliser op i brusenichen, så synes det er rimelig tidlig det er begyndt.

Jeg har et par foreslag til hvad fejlen er:

A. Ikke alle mosaikfliser har ordentlig hæftning i fliseklæben, og derved revner fugen omkring den.

B. Overboen har fået installeret en vaskemaskine i køkkenet for omkring 1 år siden, og når den centrifugerer vibrerer det i hele lejligheden, og mærkelig nok synes jeg det passer med, at det var der jeg begyndte at finde revnerne.

Har I evt. andre forslag hvad det kan være.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej...

De fleste revner i fuger skylder vibrationer eller forskydelser i underlaget, så jeg vil tro at det sagtens kan være fra overboens vaskemaskine. Jeg tvivler på at dårlig vedhæftning af flisen kan gøre det.

Har du evt. hørt overboen, om denne vaskemaskine står på et solidt fast underlag og om den står 100% i vater? Gør den ikke det, vil den hoppe og danse sammen med sin bedste ven, her din lejlighed...

Manglende/revnede fuger kan i værste fald give en vandskade, så jeg vil få det reppet hurtigst muligt. Revnen kan også skyldes at underlaget har ændret sig, og skal måske kun laves en gang, så kommer der aldrig revner igen!

Håber det lykkes....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis