4HK Mercury

Er der nogen der kender en 4 hk mercury , jeg er i tvivl om køling, der sidder 8 små huller på benet , hvor der kommer røg ud når den går, og bullerer fra skruen .. er den vandkølet.. og i såfald hvor sidder pumpen eller er den vandkølet.. er købt i et dødsbo.. sender lige et par billeder..

MVH Hald
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke præcis den model, men jeg ved at der er nogen der borer huller i benet for at udstødningen skal ud den vej fordi mange har udstødning gennem skruen. Når man bakker suger den så udstødningen gennem skruen og mister kraft. Det er typisk sejlbådsejere der gør det.
Jeg er rimelig sikker på at den er vandkølet. du må kunne se en rist hvor den suger vand ind nede ved skruen.
og så hvis den er vandkølet så må du ikke starte den uden at benet er i vand, ellers ødelægger du vandpumpen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kan ikke greje hvordan det kølesystem virker, den bliver meget varm på benet, så varm jeg ikke kan holde en hånd på.. .. der er ingen kontrolsråle , at se men har fundet flere huller .. sender billede.

De 8 huller lidt længere oppe på benet er udstødning, der kommer luft ud, når jeg blæser i enden af skruen..???

MVH Hald

Det riller ligner vandindtag. Men hvis imprelleren er i udu så pumper den jo ikke vand rundt.
Hvad med at ringe til en forhandler og spørge.
Jeg har fået tilbud på en service inkl. impreller til en 10 hk motor til ca. 1000 kr. måske det var det værd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du kan måske få lidt ud af følgende link:
http://www.mercruiserparts.com/Show_Pictures3.asp?dnbr=804067&ivar=images/COMMON/5334.png&inbr=4603&bnbr=110&bdesc=Gear+Housing+Components
Og der kan du se at del 14 er en imprella som er den der pumper vandet rundt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jamen er der ikke en kontrolstråle , så man ka se om køling virker..

 

MVH Hald

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis