TOMOS Quadro A 35

Hej er der nogle som kan fortælle mig hvorfor min Tomos der starter fint men efter ca. 5 km. går den i stå, når den har stået nogle timer starter den OK igen og køre godt, men i perioder går den i stå når den er varm, har renset tanken og karburatoren, men mener det kan ligge i tændspolen eller i føde spolen ved svinghjulet, men da det koster en bondegård at købe enten den ene eller anden del, vil jeg her igennem høre om der er en som kan hjælpe mig.
 m v h JRC199
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne tyde på at der er overslag i spolerne når de bliver varme. Enten den udvendige tændspole eller fødespolen. Prøv at måle fødespolens modstand i kold tilstand når knallerten kan køre. Prøv derefter igen at mål når den er gået ud. Hvis modstanden er blevet væsentlig mindre eller væsentlig større kunne det tyde på at spolen er defekt. Du skal selvfølgelig koble fødespolen fra tændspolens primærvikling når du måler.
Er udluftningshullet i tanddækslet intakt?
Hej senio. Jeg sig tak for dit indlæg, og vil se om jeg kan udføre den målin som du har beskrevet, har også hørt at fødespolen kan være defekt > at den lak som den er behandlet med < er gl. således at den kortslutter nå den bliver varm. m v h JRC199
Hej igen sheino. da jeg skrev mit svar havde jeg skrevet dit navn forkert, undskyld. JRC199
Jeg ville hælde til at tændspolen er gammel og sur, man kan ikke måle modstand på højspændingssiden uden at måle med høj spænding. Jeg ville bare skifte tændspolen, en knallerttændspole kan da ikke koste det vilde.

Dr_Lyn
Hej DR_Lyn. med hensyn til at foretage en måling, var dette ment på fødespolen i svinghjulet, hvis kobber viklingen der er belagt med klar lak er revnet, således at trådene berøre hinanden, vil dette give en lille modstand, og 500,oo kr. pr del > tænd- eller fødespole < er da en del penge at bruge unødigt. Det er derfor jeg gennem denne side har stillet mit spørgsmål vedr. fejlen på min Tomos, for ikke at bruge for mange penge m v h Jørn ;o)
Annonce
Jeg mangler en NY tændspole til min Tomos Quadro A35, den er udgået hos > thansen < så har i en ide om hvor den kan købes. m v h JRC199
Hallo hallo, jeg sig tak til de svar jeg har modtaget vedr. mit problem med min Tomos Quadro A35, fejlen lå ikke i tændingen men jeg har boret et 2m/m hul i tankdækslet, og dette har hjulpet på problemet med at den gik i stå efter ca. 5 - 10km. og først kunne starte når den havde stået et stykke tid, så mange tak til rette vedkommende
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis