Dokumentation til kommunen vedr. ombygning

Hej! Jeg har netop købt en lejlighed på Frederiksberg som jeg skal til at total ombygge... Kommunen har derfor bedt mig om noget dokumentation. De skal bruge: * Plantegning for hele lejligheden 1:100 * Redegørelse for opbygning af gulve og vægge * Oplysning om ventilation * Faldrørsdiagram Så mit spørgsmål går på hvor meget af denne dokumentation man selv kan lave/fremskaffe? Er det okay selv at gå igang med et målebånd og optegne sin lejlighed i 1:100? (godkendes dette) Hvad forlanger de vedr. "redegørelse for opbygning af gulve og vægge" - er det hvilke materialer der benyttes, eller? Og sidst men ikke mindst "Oplysninger om ventilation" og "faldrørsdiagram" - kan dette også selv laves, eller skal man have professionelle på? Er der nogen som har været gemmen "møllen" som kan svare mig på dette? :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har de på rådhuset.
Huset er forhåbentligt blevet godkent dengang da det blev bygget, og du går bare op og spøger efter det.
Da jeg havde brug for det, lå kontoret overfor rådhuset på den anden side af Smallegade. De er meget søde og hjælpsomme, og du kan få kopier af alle relevante sager.

Green

Hej

Jeg har netop fået byggetilladelse til en tilbygning til mit hus (det tog 3 dage fra jeg afleverede papirene til jeg fik tilladelsen med posten)

Jeg har lavet alle tegninger i hånden dvs. grundplan, facadetegning, og snittegning. noget er lavet i 1.100 og andet i 1:50.

det eneste eneste der er blevet påpeget er, at da tilbygningen bliver 6,5 meter høj og den ifølge den skrå højdebegrænsning til den en nabo ligger lige på grænsen (ja hele udhænget ligger faktisk ud over, men blev aksepteret) og der ingen skelpæle er (jeg har målt ud fra midten af hækken) skal jeg have en landmåler til  at bekræfte hvor skellet er. Det har han gjort, og det lagde 2 cm fra hvor jeg selv havde sat det til, så alt blev godkendt.

Da der skal være badeværelse på 1. sal af tilbygningen, skulle jeg også lave en tegning af hvordan afløb skulle være og tilsluttes til det eksisterende. Dette blev også tegnet af mig selv, og hvis kloakmanden (kvinden?) foreslog og lavede det på en anden måde, skulle vi bare lave en tegning af det og sende ind, når det er lavet.  

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis