Huller til håndtag mm.

Hej

Somme steder er dørhåndtagene ret løse. De her huller, som skurerne går ind i; er blevet få løse/store.... Hvordan kan man reparere (fylde dem ud) hullerne, så man igen kan skure i? og så de sidder fast?



kh. hilsen Mr. GDS 0
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan godt nok være TRÆLS som vi siger her ovre !

Jeg tror jeg vil bore hullerne lidt op og så fylde dem op med plastick padding. Når det er grundigt tørt vil jeg forborer til de små skruer der skal holde herlighederne på plads.
En anden mulighed er at dreje befæstningen en kvart omgang, forborer og sætte nye skruer i.

har drejet befæstningern nogle gange.... Nu er der alt for mange huller og trædet er som om udkradset...


kh. hilsen Mr. GDS 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har tidligere gjort det at jeg har pillet låsekassen ud. Så har jeg skåret et stykke træ i nogenlunde samme størrelse som låsekassen, smurt træet med voks, og sat det ind i hullet. Så har jeg fyldt alle huller op med kemisk træ (det stinker, men det giver et flot resultat).
Begefter fjerner du det lille stykke træ hvor låsekassen skal være, sliber det hele pænt, borer de huller du har brug for og så maler du og monterer låsekasse og håndtag igen.

Et lille tip er dog at være ganske forsigtig hvis du vil fylde hullet op ved dørens kant, da det ikke er helt let at lave ordentligt plads til låsekassen igen, da kemisk træ ikke reagerer helt som normalt træ hvis du sætter et stemmejern på og vil lave en rille til låsekassens endeblik.
Der er en tredie mulighed, du kan lime dem fast med  sekundt lim. Det er faktisk utroligt hvad det kan holde til.

Hejsa,

Har du evt mulighed for at benytte gennemgående skruer ? jeg havde præcis samme problem for nogle år siden, og erfarede at man kunne købe gennemgående skruer i byggemarkedet der var beregnet til formålet. Det kræver selvfølgelig at håndtag og låsekasse er egnet til dette. I mit tilfælde var der huller i låsekassen der gjorde at dette let kunne lade sig gøre, og resultatet blev perfekt

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Takker allesammen; lad mig lige prøve med lim først... har noget kontaktlin liggende.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Genialt - limen virkede for mig, eftesom jeg kun havde ca 2 mm at gøre godt med (og derfor ikke kunne skrue). Tak for tippet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også