Er min lokale mekaniker helt rask?

Hej Allesammen. Mit lys i bilen pulserer en del, og min mekaniker siger at der er gået en diode i generatoren. Det kan godt være jeg ikke ved så meget om generatorer, men ligefrem dioder.! Har til dato ikke hørt om dioder i generatorer. Hvad er det han mener med det?

 PEUGOET 405 1.9 GTX

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det strøm der bliver produceret i generator er vekselstrøm og det skal omdannes til jævnstrøm.,som bilen skal bruge til forskellige el drevende komponenter.
Det er helt korrekt
Jeg har hørt at man kan skifte kul i en generator, men aldrig dioder. Hvor sidder de såkaldte dioder henne?

 PEUGOET 405 1.9 GTX

Diodebroen sidder inde i selve generatoren, som en fast del, altså den kan ikke skrues ud som kullene, men skal derimod loddes.
I øvrigt, bare lige for at så det 100% fast, så er de omtalte dioder ikke LED altså lysdioder. Men derimod en elektronik komponent der kun tillader gennemgang i den ene retning. Bruge som før nævnt til at omdanne den vekselspænding som generatoren laver, til en jævnspænding. Søg evt lidt på google efter "diodebro" for at se mere.

Havde engang en kammerat der påstod at der ikke var dioder i hans generator, for der var i hvertfald IKKE noget lys inde i den! (Så kan man godt trække lidt på smilebåndet).

Hej

Det med dioderne tror jeg ikke helt på - i første omgang skal du kontrollere forbindelserne ved det tykke kabel på generatoren (måske er det et stik) samt stelforbindelse på motoren og batteriet og plusforbindelsen på batteriet.

Hvis dette ikke løser problemet skal du skifte laderelæet (sikkert indbygget i generatoren) hvis det er en Bosch generator sidder det sikkert indvendigt - men kun på de gamle typer (hvis det er en af de nye sidder blæseren indvendigt)

Hilsen "Autoelektrikkeren"
Polobjørn 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Min kærstes bil har samme problem.
Her siger mekanikeren, at der er dårlig stelforbindelse "et sted" (det er aldrig blevet lavet).

Det er ikke ulovligt at spørge flere mekanikere til råds - ofte kan man få det billigere andre steder.


Arbejder hos Hillerød Dækcenter

Måske skulle du lige se på datoen inden du svarer på indlæg   

Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 29-01-2019 16:57:58

Måske skulle du lige se på datoen inden du svarer på indlæg   

Polobjørn

 Det er jo en annonce, han har lavet (Hillerød Dækcenter i signatur), men glemt at se dato. Men dato er jo ligegyldigt, når det er en annonce rettet mod læsere af tråden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis