luk min loftlem

hey, jeg skal have lukket min loftlem i min lejlighed. Men jeg kan kun finde meget dyre tømre som ikke lave sådan små arbejde....
Er der nogen som kender nogle gode tømere som laver små arbejde for billig penge.
på forhånd tak tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej....Ja det kan jeg da kigge på ,hvor bor du ?
Hilsen Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Hvad mener du med at "lukke din loftslem" ? Mener du at du skal have den fjernet, og så have monteret et nyt loft i hullet ? eller mener du at den sidder skævt og ikke kan lukke helt ?

Fordi førstnævnte opgave er da stor nok til at de fleste tømrere ikke har noget problem med opgaven. Sidstnævnte er så "lille" at den kan du da nok selv løse uanset at du ikke kender til op og ned på en hammer. Du må lige råbe højt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hey.
ja den skal fjernes helt med nyt loft opsat bagefter. ok, jamen så har jeg bare kigget på de forkerte tømrere:S
.. øh hvordan vil du så komme op på loftet i fremtiden hvis det skulle blive nødvendigt?
hæhæ du sjov... dr r anden vej. mit loftrum er blevet nedlagt, så lemmen skal lukkes af hensyn til brandsikkerhed..:P
Tja, hvis du har gipslofter, så vil jeg tro det kan gøres på 1½-2 dages tid at etablere en fornuftigt etageadskilelse og sætte lidt gips op og spartle og male det pænt igen bagefter. Du kan dog nok risikere at skulle have malet HELE loftet bagefter, især hvis det er lang tid siden det sidst har fået og er flamet, eller hvis du har haft lidt fugt eller røgskader der har lavet affarvninger.

Det er ikke voldsomt svært, men hvis du ikke lige har værktøjet til det, så er det nok billigere lige at få en håndværker ud. Du skal jo først og fremmest have brækket/skruet den gamle lem og evt. sidepaneler af. Så skal du lave nogle spær som du sætter i bjælkesko (metal der skrues fast i siden af hullet så man kan lægge spær hen over hullet). Så fikser du evt. isolering og dampspærre og lægger lidt gulv på toppen. Det kan gøres på under en dags tid.
Så reparerer du hullet nedefra ved at sætte afstandsstykker eller lign, så du kan få et eller to lag gips op i hullet så det passer. Så skruer du gipsen op, spartler mellemrummet mellem gipspladen og dit loft med lidt pollyfilla eller en anden dybere fugemasse, og siden finspartler du med lidt rigtig spartel. Når det er tørt (dagen efter), så sliber du det let, og så kan du lige male henover med en maling der ligner den du har på loftet nu.

For at kunne udføre sådan en opgave selv, skal du have:
En wiener stige eller stillads så du kan stå nogenlunde stabilt i "hullet" og arbejde nedefra. Det er altså for besværligt at lave alt arbejdet oppefra.
Evt. et brækjern, men en stor skruetrækker er også ok
En boremaskine til at sætte spær og bjælkesko fast
4-6 bjælkesko og noget spærtræ der nogenlunde passer i højden med hullet (koster omrking en tyver stykket)
en sav til at save spærtræet i korrekt længde.
Lidt gulvbrædder eller tykke forskalningsbrædder du kan bruge som gulv i etagen ovenover.
En smule PE folie hvis de rer dampspærre i bygningen.
Noget isolering og/eller lidt skumgummi til varme/lyd isolering
En lille plade gips og en hobbykniv
En lille pakke pollyfilla, en spartel og evt. en tube fin/let spartel
Hertil en malerrulle, og noget maling der ligner den farve du har nu. Evt. lidt plastik til afdækning
Diverse skruer og tape.

Her du derimod trælofter eller lign, så er det lidt mere problematisk, og det vil ofte være ret svært at lave en estestik pæn løsning, men det afhænger af hvad du har monteret på loftet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også