Hjemmelavet TEE

Hejsa LDSer

Nu har jeg sat og ledt længe efter et link jeg fandt for noget tid siden og håber at der er en af jer her der kan huske/har set det !

Det gik i al sin enkelthed ud på at lave en kobber TEE af et sykke almindeligt kobberrør, der blev boret et hul og en lille dornagtig ting med indvendigt gevind blev sat indvendigt i røret, så blev den trukket ud igennem siden af røret og lavede derved et hul som passede ! Desværre kan jeg ikke huske alle detaljer og vil gerne læse op på linket igen... men men men....

hjælp

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt noget her på forum, men jeg mener jeg har set det et andet sted !
http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/60/

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej

Jeg ved præcis hvad du tænker på, men hvor var det lige ??

Jeg er dog 99,9% sikker på det var i forbindelse med hjemmefabrikation af et manifoldrør til et solvarmesystem.

Måske var det på forrummet stokerpro under solvarme, eller et andet solvarme sted, - måske noget som relaterede til Friland, hvor der også eksperimenteres med solvarme.

 

Ja, jeg fandt tråden på stokerpro, men der står desværre ikke mere end i galleriet her !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Var der nogen der fandt ud af hvordan man lavede hjemmelavede tee's. Er ved at lave en solfanger med manifolrør på 15mm og lodrette rør på 10mm. 15x10x15 tee koster en formue, så det kunne være dejligt at kunne lave dem selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis