Agria 2600z

Jeg er blevet den lykkelige ejer, af en fin gammel agria 2600z, men den nægter at lave gnist fra tændrøret. Jeg overvejer at udskifte platiner, tændrørs kabel og tændrør, men jeg aner ikke hvordan jeg bære mig ad. Har fundet en motordel oversigt på tysk, men da mine tysk kundskaber halter en del, blev jeg ikke meget klogere af det. Nogen der kan hjælpe mig?

 Hilsen Martin

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej MartinP, tillykke med din fine fræser.
Hvis det var min ville jeg starte med at prøve med et nyt tændrør og skrue tændrørshætten af kablet, så napper du  en bid af kablet
og skruer hætten på igen.
Hvis det ikke hjælper så må du rense dine platiner, hvis du er heldig og lidt fiks på fingrene behøver du ikke at have svinghjulet af.
Du drejer svinghjulet rundt, når platinerne åbner stikker du et stykke fint slibepapir ind imellem dem og drejer igen svighjulet til platinerne lukker, så trækker du slibepapiret ud igen, gentag det nogle gange og prøv så om det virker.
PS. Du er vel sikker på der ikke sidder en stop knap et sted, som er aktiveret?

Hilsen ame
Tror jeg lige jeg prøver inden jeg får den splittet helt ad. Det kunne jo være kanon hvis det bare var det :) Har vidst ikke helt luret hvordan jeg kommer ind til svinghjulet, der sidder en masse skruer og skiver på den plade der holder akslen til starteren på plads, og jeg er ikke sikker på hvilke jeg skal skrue af. Men pyt vi tager dem fra en ende af, og ser hvad der sker.

Tak for svaret!

 Hilsen Martin

Jeg tror du vil kunne finde en aldeles herlig og god tråd om Agria, hvis du søger lidt her på forum, om netop dine problemer. Den løb vist nok over nogle år, og den er guld værd, bare at læse.
Held og lykke med den fine maskine.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nogen der ved hvordan faen man får den forb%#¤/)! dims af af der sidder foran sving hjulet og holder det på plads. Findes der mon en speciel aftrækker eller noget? Det er det sidste jeg mangler for at komme ind til spoler osv. Kan se af tændspolen er munket, så den skal udskiftes eller vikles om. Gode ideer modtages med kys hånd!

 Hilsen Martin

Fluks!

 Hilsen Martin

Det er den 3 benede flanche der sidder foran hjulet. Den sidder urokkelig fast.

 Hilsen Martin

Nå ja det var bedre, har der ikke siddet nogen møtrik?

Hvis der kun sidder denne flange må der være noget gevind i den, det kunne ligne noget man skal bruge en special nøgle til.
tror jeg ville prøve at banke lidt forsigtigt på den, for guds skyld ikke direkte med en hammer, men med en træklods imellem, eller endnu bedre hvis du har mulighed for det så lav en nøgle der kan bruges.
Forresten det er sikkert lens gevind,
altså du skal skrue den modsatte vej for at få den af.. 

Hilsen ame

 

Der sad det gear til træksnoren på. Det lod sig nemt skrue af. Kan ikke rigtig se om den flanche er skruet på, eller bare presset ind over. Der sidder en excentrisk metal ring i midten af flanchen, som også hjulet sidder på, så de to følges ad. Har prøvet at daske til den med hammer og klods uden gevinst.

 Hilsen Martin

Nå ok, der sidder 4 skruer de skal ud så du kan tage blæseren af,
så skal du have fat i en aftrækker og så trækker du svinghjulet af.
Husk at være forsigtig når du spænder aftrækkeren, så der ikke sker noget med krumtappen og husk at passe på noten.

Hilsen ame

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis