Tage tjære af sokkel

Hvordan kan man få et par hundrede års tjere af en sokkel ? Pt ser det forfærdeligt ud og vil have det af, repereret puds diverse steder og så have den malet.

Har prøvet med en diamant slibekop(en til 1600kr så ja den kan godt tage ved på feks et betongulv) på vinkelsliber men den smørre bare rundt i det !!

Kan det brændes af, slibes af....?????

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en højtryksrenser med sandblæser?
Ja der er måske behov for professionel indsat hvis opgaven er omfattende, men jeg har da med helt fjernet gammel maling m.v. der var dryppet ned på en kampestensgrund. det skete med det sandblæsningsudstyr, der fulgte med til en billig højtryksrenser fra Silvan. Det var ikke negang rigtig kvartssand jeg brugte, men bare en pose med tørt renset sandkassesand.
Hmm det vil bare ikke af med noget som helst !

Kan jeg pudse den over med fliselim og så pudse den i sand/cement bagefter ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med at forsøge med brun sæbe? Smør det på i et godt lag, dæk over med hushaldningsfilm og lad sidde i 24 timer. Derefter højtryksrenser. Jeg aner ikke om det fungerer, men det er da et forsøg værd.
Når du skal male bagefter, så brug for gudernes skyld en diffusionsåben maling.

/tony

 

Annonce
Vil da tro at det kan lunes med en gasbrænder og skrabes af med en spartel eller noget ligende.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Sandblæseren tog det ikke af eller?

Har du prøvet med en hurtigt roterende stålbørste - den burde slynge skidtet af?

Der findes også adskillige produkter indenfor autobranchen til at opløse tjære og olie - noget af det lyder til at være heftige sager, måske kan du få en prøve et eller andet sted for at se om det kan opløse noget af dit?

http://www.lhg-group.dk/index.php?p=1&cat=L03_01

http://rki-miljo.dk/index.php?page=12&category=10

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej
Har været ude i det samme. Købte et par (billige) slibekopper hos Harald Nyborg og monterede dem på en lille vinkelsliber. Men hvis du sætter den roterende slibekop ovenpå tjæren bliver det til en sej masse som barfe bliver tværet ud. Det skal angribes fra siden med kanten af slibekoppen, så den lis`som kommer ind under tjærelage. Et stort og beskidt arbejde, men jeg fandt ikke nogen anden løsning. /S

Misty
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også