Hvor skal man kigge efter laminatgulv ?

Hej.

Skal til at finde et laminatgulv til vores køkken.
alle dem jeg finder er normalt trælookalike, hvilken ikke helt falder i vores smag.
Vi leder efter et ensartet mønster.

Gerne en butik i  Københavnsområdet.

og lige et ekstra spørgsmål.
Der er i forvejen laminatgulv i køkkenet og vi har tænkt os at ligge det nye ovenpå, er det helt ok ?

Mvh

<p>&#160;.....</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var ude i en garant butik i går og fandt ud af at det er linolium man skal bruge hvis man ikke vil ha trælookalike.

Nogen der ved hvem der billigst forhandler produkter fra forbo ?
Det er deres marmoleum click jeg er ude efter.

<p>&#160;.....</p>

Da jeg selv skulle lægge Marmoleum click i mit køkken kiggede jeg mig omkring efter priser. Jeg erfarerede at Marmoleum søreme koster det samme alle steder - både i gulvbutikker og på nettet. Mener at prisen (som nok er den "vejl." udsalgspris fra Forbo's side) ligger på 399 pr kvm for de kvadratiske click fliser. De rektangulære er lidt billigere. Hvis du alligevel skal have ensfarvet gulv kan du lige så godt lægge de rektangulære. Men som det altid er i gulvbutikker og byggemarkeder skal du aldrig - gentager aldrig - købe noget til normalprisen. Tingene (i hvert fald gulve og maskiner) kommer altid på tilbud, så hvis man har tid at vente er det bare med at slå til når prisen ikke er normal. (det er let at drage associationer til supermarkedernes normalpriser på vin, som sættes kunstigt højt så "besparelsen" ser større ud) Men altså, jeg mener, at jeg gav 339 pr kvm, så der er altså lidt at spare..

To ting du lige skal have med i overvejelserne. Lad være med at købe de lyseste farver - i hvert fald hvis du gerne vil blive ved med at have dem lyse. De er ikke til at holde rene i et køkken, og hvad værre er jord og sand laver mikroskobiske ridser i gulvet som ikke kan gøres rene - nærmest uanset hvor meget du skrubber. Det gælder selvfølgelig også for de mørkere farver, der kan man bare ikke se det!

Sørg for at købe det autoriserede vaskemiddel (som hedder Monel Floorcare) det afhjælper ovenstående. Det lugter lidt harsk men det går hurtigt over.

Jeg tror bestemt ikke du skal lægge gulvet oven på laminaten. Det tager ca. 5 minutter at pille laminaten op og så undgår du at skulle tilpasse døre, sokkelskuffer og dørtrin..

et alternativ kunne være http://www.pergo.com/da-dk/Lokal-startside/Pergogulve/Gold-Quality-gulve/Expression-Tile/ 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis