Fugtig krybekælder og vandglas

Vores hus fra 1965 har en krybekælder som ca er 80-90 cm høj med et betonklaplag på ca 5-7 cm oven på muldjord.
Vi har problemer med at få luftfugtigheden ned (er omkring 80%), så vi har sat mekanisk udluftning på (kanalventilator).
Vi ved med sikkerhed at der ikke er utætte vandledninger og kloakker da alt er skiftet.
Det bedste bud fra en bygningsingeniør der har været herude var at det er optrængende fugt fra jorden.

Derfor har jeg overvejet at påsmøre vandglas på hele krybekældergulvet, hvad siger i til det?

Kan der ske noget uhensigtsmæssiget ved det, eller tror I det vil afhjælpe vores problem.

pfh. tak
/Martin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har lige gjordt det samme i min viktualie kælder, da der også var fugtigt dernede, og hos mig, virkede det overhovedet ikke.
Kan selvfølgeligt være at jeg ikke har gjordt forarbejdet godt nok.
Jeg er også meget usikker på om behandlingen vil virke på betonen i vores krybekælder, den er meget porøs - nærmest mørtelagtig, måske pga. den konstante fugtpåvirkning igennem de mange år.

Hvordan var din beton overflade?
Hvilket forarbejde gjorde du inden du behandlede med vandglas og hvor mange behandlinger fik betonen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis