VGA til TV - muligt?

Hej
Jeg har fået et nyt TV med HDMI indgang, men uden VGA indgang desværre

Jeg vil gerne se PC "skærmen" på TV'et men min bærbare har kun VGA udgang. Uden held har jeg forsøgt at finde kabler etc der kunne lave en brugbar forbindelse - er der nogen forslag til det herfra forummet?

Alternativt, findes der et PCMCIA kort med TV/S-video/DVI/HDMI el. lign udgang sådan at man kunne få signalet ud via dén vej?

Vh, Silas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke lade sig gøre at koble VGA signalet til HDMI da du har et analogt signal, så du kan godt opgive omformer stik. Det du derimod kan gøre er at gå den dyre vej og købe en VGA til DVI-D/HDMI omformer eller skaffe dig et eksternt grafikkort. Tit og ofte bliver disse løsninger så dyre at det bedre kan svare sig at købe en ny PC.

En anden løsning kunne være at anskaffe en god/dyr dockingstation med mulighed for DVI-D udgang, men det er på egen risiko da der oftest kan opstå opløsning/kompatibilitets problemer.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
er enig i at docking stationen er den bedste løsning, idet du så kan bruge det grafik kort som forhåbentlig er indbygget i din bærbare (med mindre den bruger integreret intel "grafik" kort - som ikke er en dedikeret GPU) - du behøver ikke frygte kompabilitets problemmer - det har jeg ikke hørt om - skulle du opleve et problem kan det være p.g.a. copy protection - men det kan løses med software (anydvd)
Docken giver også andre fordele, såsom strøm, netværk og lydkabler tilsluttet i en arbejdsgang - prog de ca. 1000 kr en original dock koster (hvis den findes til din model), alternativ findes USB docks som kan bruges til alle type af PC'er - men forvent ikke den helt store prefomance i video delen
uanset hvad så tjek at docken har DVI udgang
Det bliver mere og mere alm. med HDMI udgang, også på bærbare. Den lenovo jeg sidder med her T500, har HDMI udgang. Har også set at flere bundkort har det som std.

Det hjælper dig ikke lige nu, men næste gang.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis du har alm scart i TV'et kan du købe at kabel med VGA / Scart hos Biltema. Søg efter varenummer 84-680 ell 84-681 ell. 84-682 på hhv. 1,5 - 5 & 10 meter.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis