Gips eller sandspartel

Hej venner..
Kan en af jer fortælle mig om det er bedst at bruge gips i poser til at lappe samlinger med eller skal jeg købe færdig blandet sandspartel ???
Og hvad er forskellen på de 2 ting...
Jeg ved godt at gibsen er billigere med er det lettere i sidste ende ?? Jeg har meget der skal spartles, en hel stue...
mvh jan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skriver du skal lappe samlinger, men du har en hel stue der skal spartles? hvad skal du præcist lave? hvis du skal spartle hele vægge, ville jeg købe sandspartel færdigblandet, er lidt dyrere men så bruger du ikke tid på at blande. Hvis det er som polyfilla du mener, så ville jeg stadig bruge sandspartel hvis der er meget.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det er en hel stue hvor jeg har sat gips op, det er mange m2.. puha..
D.v.s sandspartel i samlingerne og så armeringsbånd og så sandspartel igen ???
  

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ja klart sandspartel. Mener faktisk man sætter armeringsbånd på som det første, og så skal du spartle 4-5 gang, og huske og mellemslibe hver gang, for spartlen trækker sig meget ind hver gang..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Tak for svaret... Jeg prøver mig lidt frem
Brug sandspartel.
Du kan købe selvklæbende gazestrimmel, som du sætter på inden du spartler og som er langt det letteste. Men husk, gips firmaet dækker vidst ikke mere, hvis det skulle revne når du bruger det.
Ellers skal du havde fat i papirstrimmel som gipsfirmaet anbefaler og som skal spartles i.

Du kan i de fleste tilfælde nøjes med at spartle 3 gange. Evt spartle med en grov sandspartel den første gang, da den har større fylde og egentlig også er lettere at få jævn. Hvis du ikke har få mange udstikkende knopper osv i spartlen når du skal spartle 2-3 gang, behøves du ikke nødvendigvis slibe.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også