Stiga park pro 16 hk B&S havetraktor motor starter ikke

Hejsa

Jeg er ejer af en gammel stiga park pro 16 som jeg er rigtigt glad for når den kører men det gør den ikke mere - den kørte først på en cylinder og derefter på ingen og herefter kunne jeg ikke starte den. jeg har checket følgende:

Tændrør - købt nye
Tændspole - kabler - tændning - fin gnist
Kompression på stempler - fint  luftmodstand med fingeren i hul til tændrøret
God modstand i svindhjulet når dette drejes rundt
Luftfilter renset

Eftersom jeg ikke er vildt god til motorer ville jeg hører om nogle herinde havde andre gode ideer til hvad det kunne være - jeg kan ikke undvære den !

Håber nogle herinde kan hjælpe en amatør mekaniker som ikke er helt vild med at skille det hele motoren ad.

Venlige hilsner fra

Søren
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Søren.

Nu skriver du ikke om du også har renset kaburatoren og tjekket om benzinen løber frit fra tanken til denne, prøv lige ad.

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af sørenburesø den 05-03-2009 17:02

Hejsa

Det vil jeg prøve men jeg aner ikke hvor kaburatoren sidder på denne - hmm vil prøve at følge slangen fra tanken og videre...

tak for tippet - skal nok melde tilbage med svar

Mvh

Søren 


Så æ-do-gåt-nåk på skiern Søren
Tror du ikke du skulle lade en prof. se på sagen, inden du  eller traktoren kommer til skade
Hej.

Det er en rigtig god ide du fandt dig med benzin slangen. Det nytter íkke så meget at "Håndværkeren" bare siger al det der.

Men prøv at følge Benzin slangen fra tanken til kaburatoren. Prøv så at løsne slangen fra kaburatoren og tjek om det løber fint igennem. Hvis det gør så prøv at pille lidt ved chokeren. (MEN prøv lige disse ting først.)'

1: Er der strøm på batteriet?

2: Er der olie, motorens start motor arbejder kun med olie og strøm og kræver omkring 20 clm olie vær 30 omdrejninger.

3: Træk i chokeren?

4: Slå gearet i fri-gear og tryk bremsen/koblingen i bund.

5: Hvis du ikke ved ret meget om motor skal du altid smække den ind i hoved "HOLD DIG LANGT VÆK FRA STEMPLET" Det er et meget ømt punkt og der sider nogle stempel fjæder der skal sidde helt perfekt når stemplet når til "Øverste Dødspunkt".

6: Prøv at smide lidt benzin på tændrøret.

7: Prøv at stille chokeren eller gas - punktet. Det kan du gøre ved at pille lidt ved en skrue der sidder på kaburatoren, skruen har sådan en fjæder og den skal så stilles lidt ved nogle små svingninger.

Håber dette kunne hjælpe lidt.

Ellers så skriv igen:D

M.V.H.
Daniel O.
Auto & IT center
Krudtmanden I/S Erhversvservice

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service

Hej.

Prøv, som det allerførste at tømme tanken, og hælde nyt benzin på.

Det skal ikke være noget "gammelt" du har stående fra sidste år...

Benzin, kan stå og tabe kraften....

Held og lykke

Annonce

Hej med Jer,

Tak for alle de gode råd men lige nu slås jeg med en starter som ikke vil dreje motoren rundt - virker som den er træt - slå til og dreje lidt men stopper så og kan ikke komme videre det med et bil start batteri sat til med masser af amp. og uden om starter relæet som hele tiden klikkede. Kigger på at skifte "kul" på starteren for at se om den så kan bliver stærk nok til at trække motoren rundt igen. 2200 for en ny starter har jeg ikke råd til og slet ikke hvis det viser sig at motoren er død  

Kan du ikke komme til at tørne motoren på svinghjulet, så du kan mærke hvor meget modstand der er.
Joo, der er rimelig modstand - man skal lægge kræfter i for at komme forbi to punkter på turen rundt...har fået at vide tidligere at det var et positivt tegn da der så var kompression på motoren men du kan ikke dreje den rundt med fingeren det går ikke kun
Det jeg tænkte på, var om den slæbte imod når du tørnede den, det er helt fint at den er svær at dreje over kompresions stykket, men resten af vejen skal du kunne dreje den let.
Hej igen den slæber ikke imod men har kun modstand når den skal forbi "kompressionstrykket". kan man selv finde ud af at skifte "kul" på sådan en starter og vil det gøre den stærkere til at trække svinghjulet rundt ? den er gammel og har nok siddet på motoren i mindst 10 år
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis