Vurdering af skade (billeder)

Hej,

Jeg har netop opdaget nogle skjolder på mit loft.

Det jeg frygter er naturligvis, at det er skade i taget og jeg eventuelt står overfor en større ombygning. Vi er næsten lige flyttet ind i huset (september 08).

Jeg har ikke tilgang til loftet andet end igennem den loftlem, hvor jeg har taget billedet igennem. Loftlemmen er lige ved siden af det hjørne på listeloftet hvor skjolderne ses.

I tilstandsrapporten stod, at der var en skønnet rest-levetid på 30% og at der var en del forvitringer på taget. Taget er skifereternit.

Hvad er jeres umiddelbare tanker?
Er det en murer eller en tømrer jeg skal ud og have til at se på det?
Vil man umiddelbart kunne køre en forsikringssag her? Enten via ejerskifteforsikring eller blot husforsikring?

Hilsen,
Stefan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

 

Hvis skjolderne har været der under den bygningssagkyndiges gennemgang skulle det karaktersættes, men da skjolderne tilsyneladende er fremkommet senere er der en fejl eller mangel som skal klarlægges.

Skifre har det med at blive utætte med tiden, og hvis det er en konstruktion fra 60'erne er det nok på det sidste med levetiden.

Jeg ville kontakte ejerskifteforsikringen, hvis der ikke er sket pludselige skader på taget, da det så er hus/villaforsikringen du skal have fat i.

Hvis du vil have en håndværker til at se på tingene, er det nok en erfaren tømrer du skal have fat på.

Enig med Orla, du står sikkert med et utæt tag.

Du skal have fat i en tømrer + dit forsikringsselskab.

Hvis du har ejerskifte forsikring, og tømrer vudere taget skal skiftes, er det ejerskifte du skal kontakte.

Er det dog kun en utæthed i taget, er det det generelt din alm. husforsikring du skal have fat i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis