Forlænge kabel fra antenne

Hej!
Jeg har i dag købe en lille udendørn antenne som jeg vil sætte op under udhænget så den sidder lidt i læ, problemet er dog at kablet fra antennen til den lille stømforsyning ikke er langt nok, mit spørgsmål er derfor om jeg bare udenvidere kan forlænge det og stadig få samme gode signal?
Det drejer sig om en af de små fikse antenner til digital signal
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens, du bør bare skaffe dig en samlebox til formålet, "fusk" samlinger kan give signal tab og problemer med signalet.

Har du ikke mulighed for at smide et helt nyt stykke kabel på, eller er den "støbt" fast i antennen?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
boss,

Man bør ikke lodde skærmen sammen, det kan hurtigt forvrænge signalet meget voldsomt.. Der bør foretages en samling i en indkapslet box, evt. en membran dåse hvor de to kabler er sluttet sammen med en F-connector (evt. crimp). Jeg taler af erfaring da jeg har lavet antenne anlæg i ½år.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Tja, min antennemand han sælger da i hvertfald et connectorsæt til undendørs brug. Det ligner en f-connector med en gigantisk grå plastikkappe på.
Twist,

Lige netop.. Man kan lave tricket med en IP66 (eller lavere) samledåse og F-connectorer, så bliver det i hvertfald ikke en "klodset" samling, som en dåse normalt ville være..

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Tak for svarene, jeg prøver mig frem og håber på det bedste :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis