Denso navigation ford mondeo 2004

Ford Mondeo's Denso RNS high-end Satellite Navigation System features a high-resolution 7" Hej er der nogle det kender til det mangler en dansk brugervejledning og en dvd opdatering er der nogle der kan hjælpe mig
302 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.... Jeg kan muligvis hjælpe dig... Hvor i landet befinder du dig... Jeg har selv lige fået eftermonteret et Denso anlæg i min bil, og jeg har den Danske brugsanvisning... Som jeg med glæde laver en kopi af.. Morten P.s Har også det sidste nye kort... 2008
Hej Morten - alias "Icemat73",

Jeg er på jagt efter en Denso kort opdatering - har 2003 kort version - men er ikke villig til at betale det ford kræver. Kan vi handle en kopi?

V.h.
Henrik
Hejsa.... Undskyl det sene svar.... Jeg kan skanne bogen ind, og sende den til dig som Pdf fil.... Alternativ, hvis du vil ha den på papir, kan jeg få min Nabo til at smide den forbi, når han er i Århus... Hilsen Morten
Hej det lydder godt hvad med en kopi af dvd 2008 og hvad skal du have for det hele??
Hej Morten, Det lyder rigtig godt - jeg sender dig en mail igen medio April!
Iøvrigt ang. mail - er den eneste kontaktmåde så kun at besvare indlæg eller findes der en mere direkte måde?

Jeg er villig til at dække lidt af din udgift for DVD-kortet 2008-2009, hvis du kan lave en funktionel kopi... Og hvis "themulle" nu også er med, så bliver det vel en fair pris for alle...

P.t. har jeg downloaded og installeret Denso software opdateringen; firmware v. 04.40 (2006) - og det fungere perfekt. Nu mangler jeg blot at opdatere min kort version 2003 til den nyeste 2008-2009 du har.
Jeg har godt nok downloaded et image af kortversionen FORD Denso Maps 2008-2009 (8.25Gb for Dual Layer DVD), men løb ind i et problem med at brænde den ned på en HP DVD+R DL via "imageburn". Jeg kan se på www.fordmondeo.org at flere har haft succes med at brænde på DVD-R DL - så måske det' hemligheden...?

Så vidt jeg kunne forstå på dine tidl. indlæg, så har du selv eftermonteret hele dit Nav.anlæg m. 7" touch screen - er det sandt? Hvorledes demontere man GPS-antennen der sider under radioantennens sokkel på taget? (Jeg er ikke automekaniker, så den proces virker for mig lidt uoverskuelig :-)
Mit problem er, at jeg for godt en uge siden fik konstant visning af symbolet for manglende GPS-dækning (satelitsymbol med streg over) og det bliver ved! Så nu min nav.funktion p.t. værdiløs. Jeg har læst på fordmonde.org, at det kan handle om vandindtrængen under antennesoklen på taget og den vej ned på selv GPS-antennen/stikforbindelsen - og at man derfor skal demontere og udtørre det hele - for derefter at samle igen med silikonetætning under tagantennesoklen. Ved du, om der er noget hold i det?

Hertil skal tilføjes, at jeg har været inde i navigatorens skjulte servicemenuer og kontrollere hvor mange satteliter den egentlig har fat i - og den har trods alt fat i 3-4 stykker, så noget viker - og da den altå ser nogle stykker, vil jeg konkludere, at GPS-antennen ikke er 100% kaput, og at det nok handler om vand/fugt.

Servicemenuer: Hold menutasten inde i >10sek. og indtast pin-kode 842 520 -> ENTER

Hilsen Henrik
Hej igen Hvis det var muligt ville jeg gerne have sent brugerhåndbågen på pdf jeg kunne virklig godt bruge den nu :-)
Hej themulle,

pdf-manualer på engelsk finder du her:
http://fordfcsd.wunderman.be/UK/Audio%20-%20Multimedia%20-%20Navigation/

Hilsen... Henrik
Jeg kunne også godt være interesseret i en opdatering af kort.. mod betaling selvfølgelig..
Der er yderligere 292 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis