Bemærkning/Advarsel vedr. IKEA Køkkener

Hej LDS'er,

Jeg står og skal købe et køkken fra IKEA. Idag blev jeg gjort opmærksom af en ven, som er køkkenmontør, at IKEA har ændret deres skinnesystem til en "discount" type fra Blum, som efter sigende skulle være MEGET ringe ift. det gamle system de havde.

Samtidig har IKEA ikke valgt at sænke priserne på skabene eller gjort kunderne opmærksomme på den ændring.

Håber folk kunne bruge disse oplysninger til noget, jeg vil i mellemtiden lede efter et nyt køkkenfirma og snakke med IKEA i næste uge for at få en mere specifik årsag til at der ikke er opstået nogen prisregulering.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke Køkken motøren blot vil sælge sit eget foretrukne mærke

Hej Freak.

Håber du giver en opdatering efter den snak med ikea

( har selv kik på et køkken derfra)

Hvorfor er deres skinner blevet dårligere / hvad er problemet 


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hitman,

Jeg nåede kun at tale kort med ham, men han bruger IKEA, som hovedleverandør til de køkkener han montere og den sidste han monterede var med det nye system. Han beskrev at skinnesystemet var anderledes og der var kommet andre dæmpere på, som var umulige at eftermontere uden at man skulle splitte det hele fra hinanden. Skufferne var ekstrem svære at få af skinnerne når de først var monteret.

Kort sagt har de nedgraderet kvaliteten uden at regulere på prisen, jeg kontakter dem også på mandag og høre hvordan og hvorledes, ellers vil jeg i givet fald hoppe over til et andet mærke.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Det er vel ikke retfærdigt at sige at de har en dårligere kvalitet ud fra et monteringsmæssigt aspekt?
Overført til min egen boldgade: Jeg vil da mene at en dansk grøn indmuringsdåse er langt mere tidskrævende at montere kontra en dansk LK forfradåse, men det betyder da ikke at dåsen er en dårligere kvalitet.


Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
Det er jeg slet ikke enig med dig om, mit eksempel kan godt sættes i kontrast med en Opus stænktæt stikkontakt kontra en Harald Hong Kong stikkonktakt, de ser måske lige fornuftig ud udvendigt, men Harald modellen tager 5 gange længere tid at montere.

Dit eksempel meget excentrisk da der er tale om to typer underlag. En billig skinne og en dyr skinne har en ting til forskel og det er kvalitet, samme har en Fiat kontra en Ferrari.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg taler om 2 typer af underlag fra samme producent med samme egenskab beregnet til to forskellige monteringstyper. Det har intet med Harald at gøre. For slutkunden er det da fuldstændig ligegyldigt hvor lang tid monteringen tager eller hvor bøvlet det er, det har intet med den efterfølgende produktkvalitet under brugen at gøre.

Hvis du skal argumentere imod Ikea køkkenet skal vi have "lig" på bordet, dvs. kunder der har oplevet uforholdsvis mange fejl på netop denne type skinner, ellers har jeg lidt svært ved at tage advarselen alvorligt.

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg kan stadig ikke se hvordan gips og cement afspejler hinanden, men lad det nu ligge.

Det er overhovedet og aldeles ikke ligegyldigt da IKEA er paradis for gør-det-selv folk, hvis jeg havde købt køkkenet og fald ind i det problemer, så ville jeg da uden tvivl blive skuffet og sur over det. Min ven, som egentligt har informeret mig om det har arbejdet med køkkener i mange år og der er skal meget til inden han brokker sig, eftersom han har brugt IKEA køkkener, som hovedleverandør indtil han i sidste måned stødte ind i ændringen.

Dog er ændringen ny, så det er meget forståeligt at der ikke er kommet nogen feedback på det endnu. Desuden så er det formentligt kun køkkenmontøre og andre erfarren folk der har monteret deres køkkener der opdager problemet da dødelig mennesker, som mig selv nok aldrig havde opdaget den ændring.

Forstå mig ret, jeg har intet imod IKEA, jeg har indrettet hele mit nye køkken efter mine IKEA tegninger og blev yderst skuffet da jeg hørte de har nedgraderet systemet uden prismæssige ændringer.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Hvornår er ændringerne trådt i kraft?

Jeg købte Ikea køkken midt i januar, og da var det Blums "gode" serie skuffebeslag mv. der blev medleveret.


Med venlig hilsen

Anders

Det kunne jo tænkes at den skinde de førhen brugte er steget så meget i pris, at de montere en billigere for at holde samme prisleje som de altid har gjort.
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis