fyringsolie

kan det passe man ikke kan bestille mindre end 700L har været rundt på div selskabers hjemmesider. og de skriver alle min 700L

grunden til og spørge er at om ca 3 mdr bliver oliefyret skiftet ud med et pillefyr.
så ser ingen grund til og fylde den gamle tank op med 700l olie '
i øjeblikket fylder jeg på med 25 l af gangen men det bliver man hurtig træt af.


 do it youselv

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du sikkert, men det koster sikkert 350 - 500 kr i levering, så det er der næppe meget sparet ved.

Førhen har DK-tankstationer haft sådan en trailer med pumpe og det hele, som er gratis at låne. Det virkede rigtig fint, hvis man lige skulle have 300 liter fyringsolie, men om de stadig findes, ved jeg ikke. - Men det var måske værd at undersøge, nemmere end 25 liter ad gangen

det med dk tanken kunne være en mulighed i følge deres hjemmeside eksitere det stadig. der er dog 32km til nærmeste dk tank med fyrings olie. men det går nok.

for det er jo lidt spild og fylde 1000-1200l i min tank. som i øverigt trænger til udskiftning. når det hele bliver skiftet ud om et par mdr.

 do it youselv

Jeg gjorde det dengang inden jeg skiftede fyret ud at jeg fyldte en 200 liters tromle og brugte den som tank bare på traileren med den og så ned og fylde den op. Du kan jo evt nøjes med 100 liter ad gangen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

du må tømme min tank hvis du vil - gætter på ca 100-150 ltr, men jeg kan lave en mere nøjagtig beregning. Har stået i ca 14 dage. postnr 8355
regner med og skal bruge ca 300L olie

 do it youselv

Hej
Det er ikke tilladt at køre med olie på en trailer 100 eller 200 liter er ligegyldig.
Det kan blive en dyr fornøjelse at blive taget, for ikke at nævne, hvis du kører galt og olie løber ud og du skal betale for oprensning. Også risiko for at blive meldt, når man tanker.
Så det ville jeg holde fingrene fra
OK-s trailere er godkendt til dette.
Mvh
Søren

Med venlig hilsen

Søren
Ja, hent du med en godkendt trailer :-)

 

 

 

Selv med godkendt trailer, kræver det et transportbevis på hvor meget og hvad du har i traileren, samt et certifkat i transport af farligt gods.. Ellers vanker der er bøde.

Dk´s trailere findes endnu..
findes de der trailere ved enhver dk tank og hvordan låner man dem

 do it youselv

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis