Fiat punto starter ikke.

Hej

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig herinde med en Fiat Punto 1,2 60 star 97.

Da jeg forleden skulle starte min bil, ville den ikke starte og lysene i panelet var svage, men det mærkelige af det var at da jeg drejede nøglen begyndte det hele at køre, speedometer røg op på 100 og omdrejningstæller begyndte at løbe rundt som hvis jeg kørte 100 kmt.

Jeg fik den alligevel startet ved vores anden bil og der var slet ikke noget, vi lod den stå lidt og kørte en kort tur og den kunne slukkes og startes først gang! men nu efter en døgn kan den ikke starte igen.

Er det bare batteri der skal skiftes eller er der noget løs forbindelse eller korsslutning. Vi har ikke haft bilen særlig længe så vi ved ikke om det er en fejl der har været der før, eller om det er noget nyt.

Kan der være noget med de nøgler der er til den, de virkede nemlig ikke helt ligedan, da den ene ikke satte noget i gang, men det gjorde hovednøglen? Eller er det laderen der er galt. Hvodan finder jeg ud af om den lader godt nok. Jeg har et multimeter til at måle batteri, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal have af resultater

Men inden vi skifter batteri vil vi gerne høre jer.


<p>Mvh. jacobi</p>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
......... mit bedste bud er batteriet der er helt færdigt/faldet sammen ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Tror næsten helt sikkert at det er dit batteri der er klappet i den ene celle, kan godt være et stort problem i den kolde tid!!

Du kan også tjekke om din bil den lader, ved at få bilen startet op og måle på batteriet med dit multimeter (skal stå på DC), multimeteret skal gerne står på 13.7 eller derover, helst højere da dit batteri jo er helt flat..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis