Stål foring i gammel skorsten

Jeg står overfor at skulle udskifte gammelt oliefyr til et nyt effektivt kondenserende oliefyr og har derfor problematikken omkring foring af skorsten på 11 meter. Dertil kommer at jeg samtidigt nok også skal have foret det andet rør da jeg samtidigt vil have skiftet min brændeovn.

På røret til oliefyret har jeg fået 2 (for mig voldsomt dyre) tilbud på foring af denne skorsten med stål og må derfor lige have afsøgt markedet for alternativer.

Jeg faldt i et forum over dette link til et svensk forum: http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/43297-egen-glidgjutning-godkaend.html
Nu er jer ikke specielt god til svensk men jeg kan forstå at ham gutten har foret sin skorsten med stål - til en samlet pris på 500 SEK! Det står iskærende kontrast til mine tilbud på mellem 15 og 22.000 kr. Han har købt lidt i byggemarkeder og Biltema - og siger selv det ikke holder så længe men til prisen er han villig til at kravle op igen om en 10 år og skifte det igen! Men vil det holde med reglerne i Danmark?

En støbt løsning ser ud til at være billigere - men det dur vidst ikke til disse effektive og kondenserende oliefyr.

Nogen der har kendskab til billige alternativer indenfor stålrør eller andre gode råd?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

han har ikke foret den med stål

det er en støbt løsning han har lavet

 


jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Hej,

Alle byggematerialer skal være CE-mærkede i dag. Til grund for overensstemmelseserklæringen ligger nogle standarder som nogen har opfattet som passende i forholde til det aktuelle produkt.

I dit tilfælde er der tale om f.eks. stålets kvalitet, pakningsmateriale (den skal jo være vandtæt) osv.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis