Motorskift.

Hej jeg skal til og skifte min motor. Den gamle vejer 200kg og den nye vejer 250kg så det er ikke nogen man lige smider over nakken uden risiko for alvorlige rykskader.

Er der en. Her inde der har en smart måde man kan tage motoren ud af båden. Problemet er ikke at få den løftet. Men at få den ud over kanten og sikkert ned på jorden uden at se. PS båden kommer til at stå på en grasplæne.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du lukke øjnene?????
Jeg ser fint. Men det kommer motoren jo ikke ud at båden af.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>

Det bedste og nemmeste er at finde en der har kran på bilen

 

Alternativt kan du hvis du har mulighed for det hænge et spil op i et højloftet lokale køre båden ind under på sin trailer eller bådvogn, hvorefter du lader spillet løfte motoren op så den er fri af bådens sider, derefter råber du bare til lille mor at nu kan hun godt køre frem med båden.

Samme metode kan bruges når du skal have motor i bare i omvendt rækkefølge

Kan dog tage meget længere tid hvis lille mor ikke kan bakke med trailer (kan de som regel ikke)

Annonce
Altså der er intet problem med at få den løftet skriver du hvad er så problemet.
Jeg har sikkert misforstået dit indlæg. Kender du ikke en der har en kran til at tage motorer ud af biler den kunne måske løse problemet hvis ikke rælingen er for høj over jorden,men du skal jo nok have et par store plader på jorden så kranen ikke vælter. Men en lastvogn med kran er nok bedste løsning.
Hej nej jeg kender ikke nogen med kran på bilen. Jeg har en masse stolper og et godt spil det er det jeg har at gøre godt med. Det er derfor jeg ikke kan få den ud af båden jeg kan ikke løfte den højt nok det at jeg kan tvinge den ud over reglingen.

Båden står klosset op så jeg har ikke muglig for at flytte den. Det var ellers en god løsning.

Men jeg tror jeg skal have fat i en med en kran. Men den behøver jo ikke være så stor motoren vejer kun 250kilo så det kan ikke betale sig med en stor kranbil. Er der nogen der ved hvem man skal have fat i for sådan en lille opgave. Det vil jo maks tage en halv time lige at få den gamle motor ud og smidt den nye i.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Jeg var for et par år siden på havnen i Esbjerg, der klarede 2 mand et motorskift, med havnens mastekran. Bare et forslag.
hvad med 10 bodybuilter til at motoren ud med. det giver 25 kg. hvær at løfte på.

af en 250 kg. motor.!!!
Ja det ville bare være deglig vis det var så nemt men det er det nu ikke. Der er for højt til vi kan nå.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis