udnyttelse af 1 sal

hejsa..... vi overvejer at udnytte 1 salen... vil lave så meget vi kan selv, men hvor kan vi finde alle de love man skal overholde??
Hvis vi starter med isolering, hvor tyk lag skal vi have på??? nogen der kan fortælle mig det? :-)

hilsen Flemse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. Teknisk forvaltning i din kommune. Hvis 1 salen pt ikke er indrettet til beboelse, skal du søge om det på kommunen alligevel og de vil meget gerne hjælpe med krav, love rådgivning osv. Start der og vend gerne tilbage hertil når du ved hvad du må og kan lave ved din 1 sal.:)

Mojn, mojn å hils i Ha'esle :)

I forbindelse med indretningen af loftetagen vil det være nødvendig at isolere, så den krævede U-værdi kan overholdes.
 
Den vil normalt kunne overholdes med en isoleringslagtykkelse på mindst 260 mm a-batts
 
Derudover kan jeg kun sige, at det helt sikkert vil være en fordel for dig at efterisolere dine hulmure hvis det er muligt, i dag er kravene til vægisolering , at U-værdien kommer under 0,19, og det kan normalt overholdes med 190 mm A-murbatts, men det kan du jo af gode grunde ikke få puttet ind i din mur, uden at du skal til at lave en total ombygning, hvilket nok vanskeligt kan svare sig, men med en efterisolering vil du jo stadig kunne spare varmekroner.
 
Derudover er det også klogt at isolere etageadskillelsen, da du på den måde bedre kan styre din temperatur i stueetage og loftetagen.
 
Der vil derudover komme et krav om, at du skal installere et røgalarmanlæg, der er tilsluttet strømforsyningen og med batteribackup, dette jf. byggelovgivningen.

Klippet ind fra mail jeg tildligere har fået fra teknisk forvaltning i Esbjerg kommune.

Håber du kan bruge svaret

Mvh Mærsk

Mener faktisk de nye byggekrav siger 300mm, derudover skal der være en afstand mellem indertak og isolering så det er meget højde der ryger.
Skal i ikke have frit til kip er der muligvis muligheden for at have ekstra meget isolering der og så spare lidt på vægten ud til kryberum
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis