Klinge til buskryder

Jeg har en MTD 790 buskryder som køre godt.

Jeg har lidt problemer med at finde det rigtige hovede til den som virker optimal til mig.

Jeg har meget hyben og brombær jeg skal igemmen , jeg syntes snoren hele tiden springer og at den 4 kløver der følger med er for rå.

Motor MTD
Motortype 2-takt 31 ccm
KW/HK 0.7 / 1.0
Længde 180 cm
Vægt 7.5 kg
Tankkapacitet 0.44 liter

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til den beskrevne opgave ville jeg ellers netop anbefale den 4 tands klinge som du allerede har.
Den skal selvfølgelig være skarp for at lave et ordentligt stykke arbejde, men det gælder jo alle dimser der skal skære.

Niels
www.saveniels.dk

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Hej igen Niels

Du er da en dygtig mand.
Jeg må da prøve min 4 kløver igen....syntes bare den bankede rundt i det...den er ellers helt ny og jeg sidder her og tænker på om jeg kan have været så dum at jeg har vendet den forkert ????nej vel !!!
Jeg tror ikke at du kan vende den forkert. De fleste af den slags klinger er beregnet til at kunne vendes, så de har skær på begge sider.
Din maskine er næppe stærk nok til at trække en klinge med flere tænder end de 4.

Niels
www.saveniels.dk


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Skulle det ikke være nemmere med 8 små tænder som 4 store ??

Jeg kan ikke helt huske det men tager man skærmen af når man bruger klingen ??
Annonce
Har du ikke fået 2 forskellige skærme med - en til snorehoved og en anden til klingen?

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

NEj kun et med kniv til tråden

kan man ikke bare smide en krat klingen på med til hørene skærm.?
hvist den kan trække den.

eller en lidt kraftiger buskryder i 35ccm. klassen (stihl. jonsered. echo. og andre

i denne klasse).!!! hvist pængene siger til.? og helst med lige rigrør.

Kan man få en måle dims til at måle olie indholdet i benzinet ???

på om det fx er 2 eller 4 %
Din 4 tandsklinge vil køre bedst hvis du bruger den sammenmed en skærm der passer til den. Den skal bruge en skærm der sidder helt tæt omkring klingen og som fungerer som en slags modhold for tænderne. Tænderne kan på den måde klippe lige så meget som skære og det forøger effektiviteten meget.

Nej man kan Ikke måle om der er olie i benzin, hvis ikke du er sikker så hæld benzinen på plæneklipperen og køb noget nyt til buskrydderen. Hvis der er olie i benzinen vil din plæneklipper ryge lidt men du vil ikke ødelægge noget hvorimod buskrydderen vil DØ hvis den ikke bliver smurt.

Niels
www.saveniels.dk


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis