varme veksler

Nogen der ved hvor mange KW en apv 229r varme veksler giver?

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
svært at finde noget på den.
APV pladevarmeveksler U229R, for opvarmning af centralvarmevand eller brugsvand med fjernvarmevand.
den giver sikkert ca det samme som storebror u 241R...vil tro der er 1 plade i forskel.


http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Vekslere-Apv--APV-VARMEVEKSLER-U229R-M-ISOLERING-276271.html
men hvor mange kw giver u 241R så ???for der står heller ikke noget om hvor mange kw den giver grunden til at jeg spørger er at jeg har en varme kaloferie på 18kw og jeg ved ikke om veksler kan give varme nok til at føde den

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
18 kw kan den godt gi er jeg ret sikker på..tror 241'eren kan gi det der kræves til en normal husinstallation og det er vist ca 37 kw...kigger lige efter lidt materiale men det er svært at finde når apv's hjemmeside er under renovering og derfor lukket :-)
okay hvis man så antager at u 229R kan give 30kw så er det da også nok til min varme kaloferie på 18 kw men det må vel også have noget at sige hvor meget flow der er igennem veksler i forhold til hvor mange kw den giver for hvis der er et for lille flow igennem veksler vil den vel ikke afgive så meget varme.For mit problem ligger lidt i at min fremløbs temp fra fyret ligger på cirka 55 grader og min retur er cirka 20 grader tilbage til fyret. Men på den ande side af veksler er fremløbs temp på max 25 grader og reur cirka 15 grader.Derfor tænkte jeg så på om det var veksler der var for lille men det er den jo så ikke altså må det være flowet igennem veksler der er for lille

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
eller måske er veksleren kokset til og trænger til at blive renset. Har du en snavssamler før veksler på indløbet til veksler på sekundær-siden ?
Og jow..flowet igennem veksler må have noget at sige.
jeg har snavsamler på og den er lige blevet renset og der sad ingenting i den.veksler skulle helst ikke være kokset til da den kun er max et halv og gammel så det må være flowet igennem veksler der er for lille men det kan vel løses med en større pumpe men hvor stor skal den være lige pt har jeg en grundfos 20-40 til at sidde der mener jeg den hedder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
har du fået styr på det golf?
jeg vil lige sige at jeg mener 229 har 29 plader og 241 har...ja, rigtigt gættet 41 plader. sådan mener jeg der hænger sammen.
jeps har fået styr på det.Jeg satte en noget større pumpe på (nok også for stor men pyt)og satte en ekstra veksler på også virkede det. Nu har jeg en fremløbs temperatur på cirka 60-62 grader før veksler og cirka 55-57 grader efter veksler returen ligger på cirka på cirka 30 grader. Jeg satte den ekstra veksler ind i systemmet sådan at vandet først skal løbe igennem den første veksler og bagefter den anden veksler(jeg tror at en veksler ville være nok men nu havde jeg en mere til at stå også kunne den lige så godt blive sat på nu jeg alligevel havde det skilt ad. jeg skal prøve se om jeg ikke kan få taget et billede af det )

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis