Det Vandende Gas Fyr

Hej.

Jeg har et vaillant gas fyr fra 1994, der smider det meste af en 10 liters spand i vand i døgnet... hvad mulen fejler den??

håber der er nogen som har et hjælpsomt svar eller teori.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et spørgsmål, som det kræver synske evner at svare nogenlunde nøjagtigt på.

Hvad med lige at fortælle os, hvor det meget vand kommer ud fra fyret.

Under alle omstændigheder må der da være en lækage et eller andet sted i fyret eller i rørene og med 10 l pr dag, må det da være ret synligt eller mærkbart, hvor vandet fosser ud.

Jeg har et fyr af samme mærke, fra ca. samme årgang. Jeg har lige fået skiftet sikkerhedsventilen, netop fordi den tabte vand den vej (dog ikke i nærheden af så meget som det du angiver). Men hvis det er det der er galt, vil du nok kunne se en større sø under fyret...
Hej Hannibal,

For mig lyder det som der er noget galt med brugsvands delen, havde det været det lukkede system til radiatorerne ville trykket faldet til under drifts tryk.

Det er da altid noget, fmen se at få nogen til at se på det så hurtig som muligt!

Hilsen,

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
hej igen. så vidt jeg kan se er det min sikkerhedsventil det er galt med...  trykket falder ikke, jeg er derimod også selv nødt til at lukke vand af en gang imellem for at det ikke går helt amok....
Annonce
Der er noget grueligt galt med dit anlæg, som skal ordnes straks, da fejlen kan føre til forurening af brugsvandet.
Det kan være en indvendig utæthed i din varmeveksler, som gør at brugsvandet strømmer over i varmedelen. Eller hvis der er lavet direkte påfyldning hvor en ventil er defekt eller ikke ordentligt lukket.

Allerførst: ROOOOLIG NU !!!

Du skriver ikke rigtigt noget om, HVOR vandet kommer fra...

Hvis der er tale om et kondenserende fyr, kan der udledes op til 1,7 liter vand pr. m3 naturgas. Her i husstanden har vi brugt i omegnen af 300 m3 i januar. Altså kan mængden af kondensvand have været over 500 liter - svarende til hele 17 liter pr. døgn.

Så tjek hellere lige, at der ikke er tale om kondensvand, inden du sætter hele flåden på opgaven.


LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis