Fishfinder- ekkolod..??

Prøver at finde ud af hvad der dur ..  vill gerne kunne se hvad der er under vandlinien og også gerne fisk.. er det en større historie at montere en sådan..??
Hald
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Glem det hvis du vil fange fisk, og ikke koste en formue. Jeg har en garmin fishfinder, den viser dybden og bunden, den viser også fisk, MEN jeg har ladrig fanget noget på det grundlag. Hvis du virkelig vil fange fisk så skal du investere i en sonar, den koster kun ca. 40.000 kr. Til gengæld vil jeg sige at det er særdeles rart at kunne se bunden tegne sig på ekkoloddet, især når man sejler i smalle uafmærkede farvande.
Mvh Finn G.
Typisk kan sådan en se "noget" i vandet og laver så et icon af fisk.
Men den kan jo måle dybden og du kan finde skråninger at fiske på.
Angående montering så er det bedst med en transducer der er monteret i bunden af båden og det kræver jo du laver hul i båden.
Du kan godt købe en med hækmontering.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej,

De nye ekkolod og fishfinders er altså en kende bedre end det du kunne få førhen. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvilket mærke der er no 1, men med Eagle/Lowrance, Garmin, Koden, Furono går du ikke helt galt i byen.

Du kan finde en del omkring ekkolod her:http://www.smaabaadsklub.dk/forum/forum_soeg.asp

Troels

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis