flagstangs støtte. eg eller tryk imp.

Arr.. nu kan det godt være mit spørgsmål bliver lige "småt" nok...!

Men når jeg ser rundt på nettet efter flagstangs støttet, så de alle i ege træ, om de malet eller ej. 

Jeg mener holder en pænt høvlede tryk imp. fyrtræs 4"x4" ikke lige så godt, når jeg nu vil have den hvidmalet, så er det jo ikke til at se om det eg. og den kan laves til en 5 del af prisen.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det ville jo være fint hvis du lige kunne spare et par kroner der, men den går altså ikke hvis du stadig vil holde dig til en 4" x 4" der skal du nok op i en 6" x 6" for at få samme styrke i fyrretræ.
Nåh,håndværker... :-) så købte jeg en egetræs sokkel.. !

Nu er mit spørgsmål så..

Skal jeg give den noget, inden jeg støber den i jorden..! evt. hvad ?

Jeg vil gerne have den hvid, kan jeg uden risiko for at det skaller af, spartle små vind revner ? og igen med hvad ? er danalims alm udendøres spartel go nok ?

Håber på nogle gode råd fra jer...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tjah hvis du sovser den del der skal være i jorden godt ind i tjære så vil den holde i mindst 25 år. Og du kan godt bruge Dana træspartel til revnerne, giv den så en god grunder på lindolie basis og slut af med ægte olie maling.

Husk at toppen af stolpen skal skæres af i en 45 graders vinken og mættes godt med lindolie, så der ikke trænger vand ned i den.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også