Undersøgelse: UV-lys og bakterier.

Vi er nogle elever på HTX, som er igang med et projekt. Dette projekt går ud på at lave et produkt som kan dræbe bakterier. Blandet andet for at gøre vand rent andre steder af verden. Men også at kunne være sikker på, at man ikke bliver syg af legionella.

Legionella er en alvorlig sygdom, som blandt andet kan komme hvis man tager brusebad. Vores produkt vil være et produkt som vil ikke påmonteres forskellige steder, og vil herved sende UV-lys imod vandet og dræber herved bakterierne. Den ville måske kunne videreudvikles til, at benytte f.eks regnvand til normalt brug, hvor produktet har sørget for, at dræbe bakterierne.
En kvindes far døde bla af lunkent vand i bruseren, da boligselvskabet KAB sløsede med vandtemperaturen, så han blev syg af legionella og døde herved.
Klippet kan ses her:


http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article1113419.ece

Vi ville derfor være glade hvis i ville bruge 5min på at svare på vores brugerundersøgelse.

www.askpeople.dk?i3=c5408407698cb8e

På forhånd tak.

Mvh Kehaan.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror nu ikke i skal stifte alt for stor studiegæld på dette projekt, UV belysning er allerede brugt mange steder:

Bl.a. :

i svømmehaller, samt private pools

Have damme

+ formentligt mange andre steder

Jeg arbejde på et tidspunkt som rejsemontør i et firma der lavede mejeri maskiner, der monterede vi UV belysning som dræbte bakterier i youghurt bærgere og på låg, dette gjorde at holdbarheden blev væsentligt forlænget

Prisen er desværre tæmmelig høj

Men hvis man kunne lave en vandrenser til en privatbolig, der ikke kostede alverden, så tror jeg nu nok at der ville være lidt salg i den

Venlig hilsen

Klaus

Hej.

Nu skal dette produkt slet ikke sælges. Det er et Teknologi projekt, hvor det går ud på at designe et produkt. Produktet behøves ikke at virke. Det kan dog også være forsøg  som vi regner med at lave, hvor vi bruger UV-lys imod nogle forskellige typer bakterier.

Vi skal udarbejde en rapport på omkring 40-50sider med undersøgelser, forsøg, beregninger, beskrivelser osv osv.

Jeg takker mange gange for din post. Den har da givet nogle ideer til vores rapport.

(Selve produktet/forsøget betaler skolen for. Så der bliver intet studiegæld :). Da det er et normalt fag på HTX.)

Mvh Kehaan.

Ingen tvivl UV belysning er vejen frem.

F.eks jeg har et poolsommerhus hvor det helt sikkert kan betale sig at investere i et UV lys, jeg har ikke specielt meget forstand på det, men jeg vil tro at jeg kan spare en del klor

Klor er ikke godt for miljøet, samt det er dyrt i indkøb, desuden så vil badevandet vel også være mere behageligt uden så meget klor.

Men en investering i 10-15.000(+ installation) afholder desværre mange fra at investere i sådan et anlæg, selvom det ville betale sig hjem på sigt

Held og lykke med opgaven

Venlig hilsen

Klaus 

Uv er ikke vejen frem, det renser kun lige nu.
Hvis rør mm. ikke er rent efter uv lampen er dit vand forurenet igen.
Men der er en ting der virker, og det er silver ionsterilizer og det er ikke engang farligt for nogen.
Og det kan sikkert også bruges i en pool, men har dog aldrig hørt om det men det er nok fordi at klor og pool normalt hænger sammen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

OK, jeg har aldrig hørt om dette vidunder, men vil du påstå at hvis du leder dit drikkevand igennem en Silver Ionsterilizer og derefter igennem et møjbeskidt kloakrør, så for du det mest rene drikkevand ud af den anden ende?

 

Venlig hilsen

 

Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis