Elktrikker timepris i storkbh?

Jeg har nogle mindre el opgaver som jeg skal have en trikker til at se på - jeg har selvfølgelig først spurgt min 'lokale' som jeg før har brugt uden at kunne sætte en finger på det. Jeg startede med blot at spørge til timepris og han svarede; 550,- ex moms pr time. Og så var det jo at jeg blev en smule overrasket, da det forkommer mig som værende temmelig højt - eller er jeg helt røget ud af loopet?
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja en svend skal vel have mellem 160-180kr i timen så skal du ligge feriepenge pension o.s.v oven i. Hans overmontør skal have løn for at sende ham ud, og kontoret skal have penge for at sende regningen. der ud over er der værktøj og firmabil, og så skal der selvfølgelig også være et dækningsbidrag.
tror det er normalt pris leje. det koster det også i århus.
håndhverker koster meget nu til dags. f-eks er der flere mekniker i århus og kbh som tager op omkring 1000kr i timer og nogen enddag mere.

men hvis du er i tvil om prisen er i orden. så få et fast tilbud på det du skal ha lavet. og ring så til et par stykker mere og samlign prisen

 do it youselv

Jeg har såmænd absolut intet imod at betale hvad det koster - og hvis det koster 550,- ex moms i timen, så er det, det jeg betaler :-)

Jeg syntes blot prisen umiddelbar lød høj, da jeg bl.a. har en god selvstændig tømrer ven som jeg ved tager 350,- ex moms i timen (dog lidt længere syd på i landet) - men alligevel en mærkbar forskel. Ohh well, var bare nysgerrig :)

Alle kan lege tømre, eller vinduespudser. El og vvs kræver aut. og derfor kan de tage mere, når alle de andre også gør det.  Hvor i storkbh. er det.


 

Skrevet af Nif den 25-01-2009 09:23

Alle kan lege tømre, eller vinduespudser. El og vvs kræver aut. og derfor kan de tage mere, når alle de andre også gør det.  Hvor i storkbh. er det.

På Amager

Annonce
550 ex moms er i mine øre rent røveri. Men sådan er det jo i KBH.....Enhver elektriker som har et selvstændigt firma, skal vel også have en installatøreksamen. Det vil sige at alle elektrikere burde have de samme timepriser anyway, fordi en elektriker kan lave hele entreprisen, men han skal have den ansatte installatør ud og godkende det, hvis det skal være korrekt.
Jeg har brugt en elektriker her i Slangerup i Nordsjælland med installatøreksamen og han tager 374 i timen ex moms - det er en forskel på tæt på 200 kr i timen....
Alle andre jeg taler med tager mellem 300 og 400 ex moms hvis der skal være regning på. Men så kommer der diverse "service tillæg", i form af bil (mellem kr. 80 og 300 pr dag uanset timeantal) eller de tager sig betalt for køreturen ud til dig også. Jeg ser RIGTIGT mange der ikke vil overleve deres egen prissætning, for der er ingen af os der:
først vil betale kr. 800+ pr time
bagefter vil betale kr. 500+ pr besøg
sidenhen vil betale 2+ timer for "transport"
derefter vil betale 300-10000% over vejledende udsalg på de varer der benyttes
og til sidst bliver snydt i hoved og røv over kvaliteten af det arbejde der laves.

Dermed så går vi naturligvis tilbage til dem der ikke alene tager sig en rimelig betaling, men også laver et rimeligt stykke arbejde. Jeg har ingen problemer med at tage en håndværker fra den anden ende af landet, hvis han bare laver sit arbejde ordenligt (han gider s'gu ikke komme tilbage fordi han ikke har skruet en skrue ordenligt i), især ikke hvis hans timeløn er så meget lavere at det alligevel betaler sig med en 4 timers køretur oveni prisen.

Så forståeligt nok er der inden længe rigtigt mange firmaer der må dreje nøglen om fordi de er for grådige, og samtidigt er der rigtigt mange der får lavet deres arbejde af "amatører" fordi amatørerene laver arbejdet pænere, hurtigere og billigere. Uanset de ikke har nogen formel autorisation/uddannelse/etc. Tilsvarende er der sket en markant stigning i antallet af LDS'ere. Der er s'gu ikke mange der gider at blive snydt af grådige sataner der alligevel ikke vil stå ved deres arbejde hvis der skulle være problemer (hvad der ofte er som følge af sjusk og slendrian for at tjene mest muligt).

Bedste råd må derfor være at finde en anden elektrikker, eller få en fastpris der sikrer dig at du ikke betaler mere end hvad du selv syntes at arbejdet er værd. Gider han ikke det, så er der heldigvis mange andre om buddet for tiden.
Hej..
Jeg ville du også få dem ud, kikke på sagen, give et tilbud, en 3-4 forskellige firmaer, fortælle dem at de ikke er alene om at give tilbud, og så se hvad du får ud at det.. Hvad de tager i timen er jo ligegyldigt, du kan snilt få nogle billige der bare skriver flere timer på, det handler jo bare om at gøre den "bedste" forretning, og det har ikke altid noget med timepris at gøre..

Mvh Jan J
Jeg har lige fået tilbud på knap 400,- excl moms i timen for elektriker i jydeland.
Så prisen er vel ok?

Spørg et andet setd evt...
Få det lavet sort :P

he he ej forhør dig hos forskellige firmaer og få dem til at give dig en fast pris på de opgaver du ska ha udført
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis