fundament til redskabsskur

hej jeg skal til at lave fundament til et redskabsskur på 30 kvm. Spørgsmålet er således hvorden skal jeg gøre mht støbning, grave en rende og fylde beton i eller bruge fundablokke, hvordan fastgør jeg stolperne til fundamentet?
Planen er at jeg vil lave soklen først og først når skuret står færdig laver jeg gulv derinde, er det helt dumt?
pft
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville sætte den i fundablokke, og støbe 12mm gevindstænger i til at fastgøre beslagende til stolperne.

Det er helt fint at lave gulvet til sidst.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej jeg har næsten lige lavet en bygning på 50kvm og jeg fik gravet og støbt (gevindstænger 10mm ned i betonen) og så lagde jeg to lag lecablokke og til sidst en rem på 150mm så har man en god bund at starte med. men der er jo mange andre måder man kan gøre det på
har gjort det samme med mit 9,9 m2 skur (gevindstænger i fundablokke)
der er noget lettere at støbe guld inden man rejser væggene. Køb beton leveret med bil (sikkert billigere end du tror), der er rigtig surt at blande med en skovl en hel dag til et fundament.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan sagtens lave gulvet bagefter det er ikke ret meget svære og du er lidt beskyttet fra vind og vejr. Du skal regne med at beton koster ca 1000-1100kr m3 samt at de max kan levere 12-14 meter fra bilen.
Hvis ikke man skal have isoleret gulvet, så er det meget nemmere at lægge fliser, når der kun er tale om et skur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis