Dagplejemor - ny sandkasse

Hej
Min kone skal til at være dagplejemor. Så skal vi jo have en sandkasse. Jeg har kigget på dem i kan se på dette link for at få noget inspiration. Mit spørgsmål er nu hvilken er størst er det den 6 kantede eller er det de "lige"?

http://www.byggestore.dk/pl/Havecenter_Sandkasse_1419.aspx

Og ellers andre gode råd mv. er meget velkomne.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er den 6-kantede... men er de ikke begge lidt for små de dage hvor hun passer 5 børn? Min egen mor er dagplejer og har en på 2,1 x 2,1 og min datters dagplejer har lige skiftet sin 1,2 x 1,2 ud med en i lignende størrelse. Den vil være hurtigt lavet med 3 stk reglar stablet på hindanden, og i den ene ende laves et bord med 4 reglar der ligger ovenpå. Man kan jo så vælge at lave tag på hvis det skal være avanceret.
Tak for svaret.
Nu er jeg ikke den store selvbygger er jeg nødt til at indrømme. Men findes der en oversigt eller tegning eller lignende der viser hvordan det skal gøres med indkøb af materialer mv.

Desuden er der jo nødt til at være låg til den pga. katte der laver alt muligt i sådan en sandkasse. Og hvis vi taler et låg på 2*2 meter vil det jo ikke være nemt for konen at fjerne det pga. vægten.
Låget kunne du jo evt. dele i 2.

Kender du ikke nogen der har en sandkasse, som du kan kigge på og få ideer?

Hvor bor du henne af i landet?

Alternativt kan jeg da godt tage en stor stak billeder af børnenes sandkasse, det er en standard firkantet sandkasse fra Plus, som denne: http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&mfPartNumber=coming&productId=44602&langId=-100&categoryId=

Du skal dog være opmærksom på at der kan være specielle regler for monteringen af låget, når det er til brug i en dagpleje

 

Christian

Speedi - det var faktisk en som den type jeg havde tænkt mig. Men den er jo ikke så stor som Rune skriver. Men er den stor nok. Det synes jeg jo den er. Spørgsmålet er om træet må være trykimpregneret.
Evt. regler omkring sandkassen kan din kone forhøre sig om ved den tilknyttede pædagog - men trykimpr. er ikke et problem. Men I kan jo prøve med sådan en købesandkasse og se tiden an om den er for lille. Det er jo osse et spørgsmål om hvor meget af haven man vil ofre til den (men så er der mindre græs at slå !!!)
Annonce
Ok det bliver det jo ikke nemmere af at dem der har forstand på det ikke kan blive enige om det :-)
Du kan jo vælge den nemme løsning og lægge et net over, det går katten ikke op på
Ok - trykimprægneringen bliver vi ikke enige om, så spørg pædagogen - han/hun ved besked.
Skrevet af RuneFeldtmose den 20-01-2009 14:31
det er den 6-kantede... men er de ikke begge lidt for små de dage hvor hun passer 5 børn? Min egen mor er dagplejer og har en på 2,1 x 2,1 og min datters dagplejer har lige skiftet sin 1,2 x 1,2 ud med en i lignende størrelse. Den vil være hurtigt lavet med 3 stk reglar stablet på hindanden, og i den ene ende laves et bord med 4 reglar der ligger ovenpå. Man kan jo så vælge at lave tag på hvis det skal være avanceret.
Dette lyder ikke som et dumt forslag har du mulighed for at tage nogen billeder eller lignende af det så jeg kan se hvordan det ser ud. Og er reglar det samme som brædder. ?

Dog er der jo stadig problemet med låget til sådan en stor en.

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis