Lavvolt afbryder

Jeg har et gammelt renoveret hus hvor den tidligere ejer har monteret afbrydere til loftudtagene, men det kører på lavvolt 12 eller 24 volt.
Er der nogen der ved hvor man kan købe disse små afbrydere? Afbryderens mål er
22 X 22 mm. - og findes der mere end den ene slags.
på forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Er det afbr. ?? jeg kan huske at man i en periode syntes det var skide smart at sjaske hele hytten med kip-rælere til alle lysinstalationer.. hvis det er det som du har, er det små tryk.. Vi brugte flere forskellige slags, men alle købt ved grosisten, så tror du bare skal gå ned til en elektrikker, så kan han sikkert genkende dem.. evt med et foto, hvis du ikke lige kan demontere en..

Mvh Jan J
Jo du har ret, der er kiprelæer og et meget lille tryk. Det kan jeg nok ikke lave om på uden det helt store, men det gør heller ikke noget. Men de s..... små knapper, det er jo ikke til at se om skidtet er tændt eller slukket.
Jeg mener jeg engang på "nettet" så en anden model a la almindelige kontakter, men ikke noget om hvor store de var, men jeg kan bare ikke finde hjemmesiden igen.
Men ellers tak for det hurtige svar.
hilsen Carsten
Vi brugte alm runde ringetryk til indbygning

LK havde en serie af disse små firkantede tryk, de kunne fåes som enkelt, dobbelt, trippel og vist nok også med 4 på, ledningerne sad under en lille fjeder, noget værre skrammel, men meget populært engang..

 

Jeg ved ikke om de fåes længere, men ellers kan du sætte denne model på

Billede

Fåes ved de fleste online el-pushere


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Tak til alle svarene, jeg har fundet de afbrydere jeg skulle bruge,  fandt dem på ELonlineSalg

MVH Carsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis